המפקח על הבנקים יאיר אבידן אינו רשאי להתערב בנושאים הנוגעים לבנק דיסקונט עד מרץ 2021. כך קובע הסכם ניגודי העניינים שנחתם עמו עם כניסתו לתפקיד לפני כחודש. לפיכך, בענייני הבנק יעסוק המשנה לנגיד, ד"ר אנדרו אביר.

המשמעות העיקרית להחלטה בנוגע לבנק דיסקונט היא סוגיית מכירת אחזקות הבנק בחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל. בניגוד לבנקים האחרים, דיסקונט הוא הבנק היחיד הרשאי להמשיך להחזיק בשליטה בחברת כרטיסי אשראי. עם זאת, המשך ההחזקה הותנה במספר פרמטרים כמותיים, ובכלל זה מידת תרומתה של כאל לתחרות מול הבנקים הגדולים. את אמות המידה בנדון אמור לקבוע שר האוצר ישראל כ"ץ בהמלצות המפקח על הבנקים, החל בתחילת 2021.

בנק דיסקונט. צילום: מירן שפילברג
בנק דיסקונט. צילום: מירן שפילברג

כמו כן ייאסר על אבידן לטפל בחברות פיננסיות שבהן שימש בעבר כדירקטור. מדובר בחברות הסליקה הבנקאית שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) ומס"ב. כמו כן ייאסר עליו לטפל בחברת דירוג האשראי מידרוג, שגם בה היה חבר. 

המפקח יערוך מחר פגישת היכרות ראשונה עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי. על הפרק יעמדו נושאים הנוגעים לרפורמה בבנקאות ולעמדת הפיקוח על הבנקים, התומכת בדחיית קידום "הרפורמה בקליק", שנועדה להגביר את התחרות בין הבנקים.