קבוצת הנדל"ן הבינלאומית CBRE השלימה בימים אלו את גיבושה של תוכנית מקיפה לניצול מגדלי משרדים שהפכו בפועל למגדלי רפאים בעקבות משבר הקורונה. כך עולה מנתונים שהגיעו ל"מעריב".

משבר הקורונה גרם לכך שענפים שלמים העבירו עובדים לעבודה מהבית, ורבים ביטלו שכירויות. כתוצאה מכך נותרו עשרות אלפי מ"ר של שטחי משרדים פנויים.

על פי התוכנית, שגיבש יו"ר CBRE ישראל, ג'קי מוקמל, ישמשו המשרדים הריקים למגורי עובדים שיבחרו להישאר ללון סמוך למקום עבודתם. התוכנית מחייבת את אישור משרד הפנים והרשויות המקומיות, ואם היא תתקבל, אפשר יהיה לנצל בתוך חצי שנה, בכל מגדל משרדים, 10% מהשטח לצורך קפסולות למגורים. שטחה של כל אחת מהקפסולות יהיה 12 מ"ר.

כדי לקדם את התוכנית, שלפי הערכות תאפשר להקים יותר מ־5,000 קפסולות מגורים, היא תוצג ליזמי נדל"ן, למשרד הפנים ולרשויות המקומיות, שיתבקשו לוותר על חלק מדמי הארנונה.

ג'קי מוקמל. צילום: יח"צ
ג'קי מוקמל. צילום: יח"צ

מוקמל: "בחלק גדול מערי המטרופולין בעולם הקימו בעלי חברות, בייחוד בענף ההייטק, קפסולות מגורים לחלק מהעובדים והפכו את בנייני המשרדים לרב־שימושיים. הדבר חוסך לעובדים הצעירים את דמי השכירות הגבוהים בערי המטרופולין, זמן נסיעה וכמובן מציאת מקום חניה".

מרכנתיל מעניק חסות לתוכנית "צו 8 לעסקים"

הנהלת בנק מרכנתיל תעניק חסות לתוכנית הסיוע לעסקים קטנים - "צו 8 לעסקים". התוכנית הוקמה ביוזמתו של היועץ העסקי מוטי אזולאי, המתמחה בליווי עסקים לצמיחה וגדילה.

התוכנית כוללת שמונה מפגשים בזום עם מומחים בתכנים עסקיים ופרקטיים. המשתתפים מקבלים כלים ליצירת תנועה עסקית בשוק המשתנה, תכנון פיננסי ושיווק אפקטיבי. מנהל האגף לשיווק עסקים תומר פרג: "מרכנתיל מתמחה בעסקים קטנים, ולכן משתתף בתוכנית המתאימה למצב ולצו השעה".

רשת קרטרס ואושקוש משקיעה 2 מיליון שקל באזור הצפון

רשת מותגי התינוקות והילדים המובילים מארה"ב קרטרס ואושקוש, בבעלות קבוצת H&O, מתרחבת בצפון ומשקיעה 2 מיליון שקל בשני סניפים חדשים במתחם חוצות המפרץ בחיפה ובאום אל־פחם. הסניפים משתרעים על שטח של 100 מ"ר כל אחד.

מנכ"ל קבוצת H&O, עמיר משה: "פתיחת הסניפים החדשים היא נדבך נוסף באסטרטגיית הצמיחה והתרחבות הפעילות של הקבוצה. עד אמצע שנת 2021 נפתח עוד שלושה סניפים".

אופנת סגל משקיעה 10 מיליון שקל בשלוש חנויות

רשת אופנת סגל, המייצרת חליפות לאירועים, פותחת שלוש חנויות - בנמל תל אביב, בירושלים ובנתניה - בהשקעה של 10 מיליון שקל. "ההחלטה להמשיך להתרחב דווקא בתקופה מאתגרת זאת היא לא פשוטה, אבל בכל זאת החלטנו לא לוותר", אומר הבעלים גיא מור. 

החנויות בנמל תל אביב ובמתחם ביג פולג בנתניה ישתרעו על 120 מ"ר והחנות בירושלים על 250 מ"ר. הסניפים מצטרפים לחנות המיתולוגית ברחוב העלייה בתל אביב ולסניף נוסף בקריית גת.
 
הסטארט־אפ Demandoo יבטח את שליחי Wolt

בשורה ל־4,000 שליחי חברת השליחויות Wolt. הסטארט־אפ Demandoo, שבבעלות קבוצת הביטוח מדנס והיזם דין שטרן, יציע פתרונות ביטוח דיגיטליים מותאמים לפלטפורמות שיתופיות. השליחים יזכו לכיסוי בביטוח תאונות אישיות וצד ג' באופן אוטומטי במהלך השימוש שלהם באפליקציה. ל־Demandoo שיתופי פעולה עם מבטחי המשנה, מה שמאפשר לה לספק ביטוח גם בחו"ל.

שליח Wolt. צילום: מרק ישראל סלם
שליח Wolt. צילום: מרק ישראל סלם

שטרן: "המיזם נולד מתוך צורך ממשי של הכלכלה השיתופית הצומחת בכל העולם וממשיכה להתרחב בקצב מהיר, בדרכה להשגת יעד של 50 אלף משתמשים עד סוף השנה". 

אוהד מדנס: "Demandoo מציעה ידע וניסיון לצד טכנולוגיה מתקדמת ופתרון ייחודי, המוזיל באופן ניכר את עלויות הביטוח באמצעות תמחור לפי שימוש".