חברת אל על שנקלעה למשבר כלכלי קשה, בדרך להלאמה. דירקטוריון החברה אישר היום (שני) בתום דיונים ממושכים את המתווה שהוצע על ידי משרד האוצר הכולל קבלת הלוואה של 250 מיליון דולר המגובה ברובה בערבות המדינה ובנוסף, ביצוע של הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר.

על פי המתווה, המדינה תתחייב לרכוש את המניות אם הציבור לא ירכוש אותן והמשמעות המעשית היא שחברת אל על שבשליטת משפחת בורוביץ' שתאבד את השליטה, תולאם ותהיה בבעלות המדינה. המדינה תחזיק אז ב-61% ממניותיה של אל על, ההערכות הן שיהיה ניסיון להכניס משקיע חיצוני לאל על.

עם זאת, אישור המתווה החדש עדיין כפוף לתכנית התייעלות מקיפה של אל על, שתכלול על פי ההערכות פיטורי כ-2,000 עובדים ובנוסף, חתימה על הסכמי עבודה חדשים עם ועדי העובדים בחברה, בהם הטייסים ועובדי התחזוקה. עם ועד הדיילים כבר נחתם הסכם הכולל פיטורי מאות דיילים קבועים וזמניים.

אל על הודיעה בסוף השבוע על השבתה מלאה של מטוסיה והוצאת 110 לחל"ת, לאחר שלטענתה הטייסים סירבו להשתבץ לטיסות. הטייסים דחו את הטענות וטענו מנגד שהחברה חיפשה תירוץ להפסקת הטיסות והוצאת כל הטייסים לחל"ת.

מתווה חילוץ נוסף שעמד על הפרק ולא אושר על ידי דירקטוריון אל על היה קבלת הלוואה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 82.5%, אך עם הזרמת הון של בעלי החברה בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על המתווה שאושר: "נעשה הצעד הראשון בדרך להשיב את אל על למסלול ההמראה. אני מאמינה באל על ואין ספק שאנחנו מחויבים שחברת אל על תוכל להשתקם ולחזור לפעילות מלאה. נפעל כדי לסייע לחברה בתקופת הביניים ככל שיידרש במטרה לשמור על העצמאות התעופתית של ישראל". גם בוועד הטייסים ביכרו על החלטת הדירקטוריון.