מסייעים לחרדים: השבוע ייפתח המחזור השלישי של BizLabs, חממה טכנולוגית למיזמי הייטק במגזר החרדי. שני המחזורים הקודמים כללו מתן סיוע וליווי ל־14 מיזמי הייטק מהמגזר בשלבים מתקדמים, שכוללים צוות במשרה מלאה שהעניק עזרה למיזמים, בנייה מודל עסקי, גיוס לקוחות ומשקיעים וגיוס הון.

BizLabs פועלת תחת ביזמקס, מרכז חדשנות חרדי שמלווה יזמים חרדים בתחומי החקלאות, הסייבר, הרפואה ותחומים נוספים. בין החברות שישתתפו במחזור השלישי של התוכנית יהיו מיזמים מתחום הביוטק, הדאטה, הרובוטיקה, הבריאות והעיצוב.

חממת BizLabs פועלת במתחם ביזמקס בירושלים, במסגרת שותפות של קרן "אחים גלובל", קרן קמ"ח והרשות לפיתוח ירושלים. החממה זוכה לתמיכה של גופים רבים ומובילים בתעשיית ההייטק הישראלית, כולל אמאזון, מיקרוסופט, גוגל, ג'נרל מוטורס והאוניברסיטה העברית. עוד נמסר כי במהלך השבועות הקרובים צפוי להיפתח מסלול נוסף עבור היזמים החרדים במסגרת התוכנית ב"מרכז אחים" בבני ברק, עם דגש על חברות בתחום המכשור הרפואי ובריאות דיגיטלית, בשיתוף המרכז הרפואי וולפסון.

חרדים במרכז כיוון  (צילום: קובי הרשברג)
חרדים במרכז כיוון (צילום: קובי הרשברג)

גדעון קופרמן, מנכ"ל קרן בראשית, ארגון שנועד לחזק את הקשר בין ישראל לתפוצות, וחבר הנהלת אחים גלובל, מסר כי "הציבור החרדי הופך לנגד עינינו לחלק בלתי נפרד מעולם היזמות וההייטק. המחזור החדש של החממה, ביחד עם המחזור שייפתח בקרוב במרכז אחים, יסייעו לנו להמשיך את המגמה של קידום העסקים והיזמות בחברה החרדית".

מוטי פלדשטיין, מנכ"ל קרן קמ"ח, הוסיף כי "דווקא בתקופה זו, כשהמשק נמצא במצב של אי־ודאות, אנו גאים להשיק את המחזור השלישי של חממת BizLabs, שמוכיחה שוב את הצורך בחתירה להישגים עסקיים וכלכליים למרות כל הקשיים. המחזורים הקודמים של BizLabs נחשבים להצלחה חסרת תקדים, והם עדות לכך שניתן וצריך לשלב בין מקצועיות וטכנולוגיה עילית לאורח חיים חרדי מוקפד".