כיום רשומים בשירות התעסוקה 847,968 דורשי עבודה, מהם 576,164 בחופשה ללא תשלום (חל"ת). שיעור האבטלה בקרב השכירים בישראל בגיל העבודה עומד על 21% מכוח העבודה במשק.

בימים האחרונים התקבלו בשירות התעסוקה דיווחים רבים על עובדים שהוצאו לחל"ת בשנית, לאחר שדיווחו זה מכבר על חזרה למעגל העבודה.

בשירות מייחסים את התופעה לגל השני של ההגבלות שהטילה הממשלה על המשק, בעקבות ההתפרצות החדשה של מגיפת הקורונה בישראל בשבועות האחרונים.

בימים הקרובים ינתח שירות התעסוקה את היקף התופעה ומאפייניה ויפרסם את הנתונים המדויקים על מה שכבר נראה כמו "הגל השני" של החופשות ללא תשלום והפיטורים במשק, שלהערכת הביטוח הלאומי מאיים להעלות שוב את מספר המובטלים מקרב השכירים במשק אל יותר ממיליון, כבר בחודש הבא.

גם ההתהפכות המגמה בין מספר השכירים החוזרים לעבודה לבין מספר המובטלים החדשים נמשכת זה השבוע השני ברציפות. מאז יום חמישי בבוקר ועד בוקר יום ראשון התקבלו בשירות התעסוקה רק 1,250 דיווחים על חזרה לעבודה, בעת שנרשמו 2,843 דורשי עבודה חדשים.

מאז החלו ההקלות בסגר הכללי לשחרור המשק ב־19 באפריל התקבלו בשירות התעסוקה 395,871 דיווחים על חזרה לעבודה. מנגד, נרשמו 146,605 דורשי עבודה חדשים.