הסוף לתלונות הצופים על שיהוי בצפייה? חברת yes דיווחה אתמול על פיתוח טכנולוגיה המאפשרת צפייה בשידורים חיים באינטרנט בזמן אמת וללא שיהוי של עד שתי דקות כפי שהיה עד היום. במהלך הושקעו 10 מיליון שקל. השירות יינתן בחינם ויופעל ללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות. 

השיהוי נובע מההבדל בין טכנולוגיות השידור המסורתיות לבין זו המתאימה לשידור באינטרנט. בשנה האחרונה פעלה yes בשיתוף חברת Synamedia ,NDS לשעבר, על פיתוח הטכנולוגיה המאפשרת צפייה בשידורים חיים. השירות החדש, שאותו הוביל איציק אליקים, יופעל החל מספטמבר. הוא יהיה זמין ב־11 ערוצים שונים, בהם מגוון ערוצי הספורט המובילים וערוצי התוכן של קשת, רשת ובהמשך גם כאן 11.

רן גוראון ואילן סיגל מציגים את שירות Yes+ Live (צילום: רפי דלויה)
רן גוראון ואילן סיגל מציגים את שירות Yes+ Live (צילום: רפי דלויה)

ל־yes יש כיום כ־500 אלף מנויי טלוויזיה, ובכוונתה שעד סוף 2020 יצרכו את שידורי האינטרנט 150 אלף צופים. מנכ"ל yes רן גוראון: "אנחנו חברת הלוויין הראשונה בעולם שהודיעה על מעבר לשידורים על גבי האינטרנט, ובשנה הבאה נהיה חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל המשדרת ברשת האינטרנט. הפתרון הטכנולוגי שהצגנו נותן מענה לאתגר העולמי של עיכוב בשידורים".

סמנכ"ל השיווק אילן סיגל: "הפיתוח נותן מענה לצורך של צופי הטלוויזיה ברשת האינטרנט בארץ ובעולם לצפות בשידורים ללא שיהוי. הפיתוח מעניק לנו בידול תחרותי מכל השירותים הקיימים היום".