על רקע השקת רשת ה-5G החדשה של פלאפון, התראיין הערב (שלישי) אילן סגל, סמנכ"ל השיווק בחברה, בתכנית "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב-103FM. לדבריו, תוך זמן קצר יוכלו לקוחות החברה ליהנות מ"הרשת המופלאה". סגל מבטיח כי השירות יאפשר ללקוחות פלאפון ליהנות מחוויית העברת מידע באיכות ובמהירות גבוהות הרבה יותר. בנוסף אמר סגל, כי הרשת החדשה צפויה לסייע בפיתוח טכנולוגיית הרכב האוטונומי.

ענת: סמנכ"ל שיווק פלאפון, ברכות! השקתם את רשת הדור החמישי. הייתם הראשונים לזנק.
"נכון, יום חג עבורנו. השקנו היום את הדור החמישי, התחיל המכרז ואנחנו ערוכים, רק מחכים לקבל את התדר כשהמכרז יסתיים, ואנחנו יוצאים לדרך מיד".

ענת: לא יוצאים מיד לדרך, לא קיבלתם את התדר.
"מיד כשנקבל את התדר".

ענת: כמה זמן זה ייקח? יש הערכות שמדובר בשנים.
"זה לא ייקח כמה שנים, אני מניח שזה ייקח בין כמה ימים לכמה שבועות. הפריסה של לפרוס את כל הארץ, זה מה שלוקח יותר זמן והתחלנו כבר פריסה, יש לנו מאות אתרים שפרסנו. ברגע שנקבל את התדר לקוחות שירכשו מכשירים שתומכים בתדרי הדור החמישי יוכלו ליהנות מהרשת המופלאה הזאת".

ענת: כמה זמן זה ייקח עד שתקבלו?
"אני חושב, כמו שאמרתי, בין ימים לשבועות".

ענת: באמת?
"כן, ברגע שהמכרז יסתיים אנחנו בין לילה מרימים את המתג והרשת פעילה, כי נערכנו גם מבחינת הפריסה וגם מבחינת ליבת הרשת. יש לנו מכשירים מוכנים למכירה למי שרוצה לרכוש מאיתנו, וכבר היום אפשר למעשה לרכוש".

ענת: איך זה משדרג אותי לעומת הדור הקודם?
"בשני אופנים. ברמת המהירות, את תגלשי הרבה הרבה יותר מהר, המידע שתעבירי בטלפון או המידע שתקבלי יעברו יותר מהר, ובאיכות הגבוהה ביותר".

ענת: גם אם אני מעבירה קבצים למישהו עם דור רביעי, אני אעבוד יותר מהר?
"נכון, מה שתוכלי לעשות, לצפות בסטרימינג, בסרטים, בצורה המיטבית ביותר. נושא העבודה מרחוק והלימודים מרחוק שזה מאוד חשוב בימינו, אלה דברים שנוכל לעשות. החוויה היא פשוט חוויה שונה לגמרי".

ענת: זה יאפשר דברים שלא יכולנו לעשות  קודם?
"כן, בטח בעולמות שקשורים לנהיגה אוטונומית שתגיע אלינו בקרוב".

ענת: אתה אופטימי, זה לא יגיע בקרוב.
"יש כבר מקומות שיש מוניות אוטונומיות ואוטובוסים אוטונומיים. היום כאשר השקנו, אנחנו מציגים פה בישראל רכב אוטונומי שנוסע על הדור החמישי, השקנו היום וזה נראה ככה".