תמונת מצב: מהביטוח הלאומי נמסר היום (ראשון) כי במהלך סוף השבוע, הופקדו הכספים במסגרת 'מענק לכל אזרח', לחשבונות של יותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה. מחר יכנסו אל חשבונות הבנק עוד 2.5 מיליון הפקדות. את ההפקדה של היום, צפויים לראות הזכאים בחשבון הבנק שלהם רק מחר. נכון להיום, הופקדו מענקים עבור 8.2 מיליון תושבים, בסך 5.9 מיליארד ש"ח.

היום העביר המוסד 1.4 מיליארד ש"ח עבור כ-3 מיליון אזרחים בישראל. בתוך כך, במהלך סוף השבוע, הופקדו מענקים ליותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה. נכון לרגע זה, נתוני הביטוח הלאומי מעידים על מעל ל-2 מיליון אזרחים שנכנסו למערכות הביטוח הלאומי ואימתו את נתוני חשבונות הבנק שלהם, כש-471,241 מהם כבר שינו את פרטי חשבונם. 

ראש הממשלה נתניהו על אישור תוכנית המענקים

800 אלף אזרחים עדיין לא קיבלו את המענקים להם הם זכאים. כ- 500 אלף חשבונות בנק עדיין לא אותרו, מחצית מהם ביישובים היהודים, כ-25.5% יישובים מעורבים וכ-22% מהישובים הלא יהודים. כיום, הערים בהן מספר חשבונות הבנק החסרים הן ירושלים, תל אביב, חיפה, בני ברק ואשדוד.

קבוצת הגילאים הגדולה ביותר לה חסרים חשבונות הבנק הם צעירים בטווח הגילאים שבין 18-21,  כ-184,000 אלף אזרחים המהווים כ-36% אחוזים מכ-500 אלף החשבונות שטרם אומתו. קבוצת הגילאים הבאה היא מבוגרים בני 51-70, המהווים כ-99,000 אלף אזרחים, נתון העומד על כ-19% מתוך כלל החשבונות הלא מאומתים.

ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
ביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

 
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, התייחס לנתונים ואמר: "ממשיכים להעביר את המענקים המיוחדים לאזרחי ישראל בכלל ולשכבות החלשות בפרט במרץ רב. החשיבות של מענקים אלו עבור הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר היא קריטית בעת הזו ואמשיך להיאבק עבורם בכל הכוח".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, מסר: "ברגע שנקראנו אל הדגל, החלנו לעבוד מסביב לשעון על מנת לעמוד במשימה שהוצבה בפניו. בפחות משבועיים הצלחנו להעביר כ-90% מהמענקים אל תושבי ישראל, ומבחינתנו זו בשורה גדולה. אני קורא למי שלא יראה את הכסף עד מחר בחשבון הבנק שלו, להיכנס אל מערכות הביטוח הלאומי ולוודא כי חשבון הבנק שלו מעודכן אצלנו, לא ננוח עד שאחרון האזרחים יקבל מהביטוח הלאומי את המענק לו הוא זכאי".