20 קבוצות של משקיעים אמורות להשתתף מחר בכנס שמארגנות הנהלת הדואר ורשות החברות הממשלתיות, למכירת 20% ממניות דואר ישראל. ל"מעריב" נודע כי מדובר בקבוצות משקיעים מישראל ומהעולם. הקבוצה הבולטת ביותר היא קבוצת אלייד תעבורה, שאת ריכוז ההשקעות בה מוביל איש העסקים יצחק סוארי. קבוצת תעבורה נשלטת ומנוהלת בידי משפחת צבי ליבנת. שתי החברות כבר מושקעות בתשתיות ורואות בכניסה לדואר ישראל הזדמנות עסקה חריגה.

קבוצת השקעות בולטת נוספת היא קרן ההשקעות אייפקס ישראל, בניהול זהבית כהן. אייפקס כבר משקיעה בתחומי קמעונאות (כמו רשת המוצרים הזולים מקס סטוק ורשת אושר עד, שאת רכישתה בחנה בעבר). כניסה לדואר יכולה להיות השקעת תשתית יוצאת דופן עבור אייפקס.
גוף תשתיות ענקי המעוניין אף הוא ברכישת הדואר היא חברת מילגם, שמתמחה במתן שירותים מוניציפליים לעיריות ולתאגידי מים. הכניסה לחברת הדואר תשלים מבחינתה את פעילותה בתחום שירותי התשתית.

נזכיר שאף בקרן ההשקעות פימי, שבבעלות ישי דוידי, גילו עניין ראשוני בעסקה. אולם גם גופים מחו"ל עם שלוחות בישראל מגלים עניין ברכישת הדואר. אחד הבולטים בהם היא קבוצת פריץ  (FRITZ) קומפניס ישראל, העוסקת בתחום השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה. בתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה משמש ראובן שפיגל, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט, והיא מנוהלת בידי שי בן גרא. רכישת הדואר תהיה מבחינתה אחד ממנועי הצמיחה האסטרטגיים החשובים. גורמי חוץ נוספים המגלים עניין בעסקה הן קרנות השקעה בינלאומיות.

כל אחת מקבוצות המשקיעים תצטרך לעמוד בתנאי סף מינימליים. בשלב שלאחר מכן ייערך תהליך התמחרות, שיימשך כשלושה חודשים. שווי התמורה לרכישת 20% ממניות הדואר נאמד ב־250־300 מיליון שקל. הערכות השווי של הדואר נעשו בידי חברות הייעוץ גיזה ומקנזי ישראל. הדואר מוערך בכ־1.35 מיליארד שקל, בשווי מינימום. תמורת 20% מהמניות תיכנס החברה לתוך דואר ישראל כדי לשמש כמקור לפיתוח עסקי ולהתייעלות. עם זאת, לאור ריבוי המתעניינים, סביר שהמניות יימכרו מעל למחיר המינימום.

מחר כאמור יתקיים כנס המשקיעים שיכלול, בין השאר, סיור בקריית הדואר במודיעין, שיחה עם מנהל רשות החברות הממשלתיות ינקי קוויט, הצגת מבנה הפעילות של הדואר בידי מנכ"ל החברה דני גולדשטיין והצגת הליך המכירה. נוסף למכירת 20% ממניות הדואר, תינתן למשקיעים האפשרות להשתתף בתוכנית להנפקת 20% נוספים מהמניות בבורסה. הנכס העיקרי של הדואר הוא פריסת מערך הסניפים (כ־700 ברחבי הארץ) וכן הניסיון הרב שנצבר בתחומי השילוח.

לפי התוכניות ארוכות הטווח, קיימת כוונה לקדם את הבקשה לקבלת רישיון בנק מסחרי. נכון להיום, הדואר לא ענה על התנאים לקבלת רישיון בנקאות מכיוון שלא עמד בתנאים שהציב נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.