אלייד תעבורה, זהבית כהן ומילגם בוחנים השקעה בדואר ישראל

20 קבוצות של משקיעים אסטרטגיים בדואר ישראל ישתתפו מחר בכנס ראשון להפרטת החברה באמצעות מכירת 20% ממניותיה. הערכה על שוויי המינימום: 1.35 מיליארד ש"ח 

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
סניף דואר ישראל
סניף דואר ישראל | צילום: מרק ישראל סלם

נזכיר שאף בקרן ההשקעות פימי, שבבעלות ישי דוידי, גילו עניין ראשוני בעסקה. אולם גם גופים מחו"ל עם שלוחות בישראל מגלים עניין ברכישת הדואר. אחד הבולטים בהם היא קבוצת פריץ  (FRITZ) קומפניס ישראל, העוסקת בתחום השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה. בתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה משמש ראובן שפיגל, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט, והיא מנוהלת בידי שי בן גרא. רכישת הדואר תהיה מבחינתה אחד ממנועי הצמיחה האסטרטגיים החשובים. גורמי חוץ נוספים המגלים עניין בעסקה הן קרנות השקעה בינלאומיות.

כל אחת מקבוצות המשקיעים תצטרך לעמוד בתנאי סף מינימליים. בשלב שלאחר מכן ייערך תהליך התמחרות, שיימשך כשלושה חודשים. שווי התמורה לרכישת 20% ממניות הדואר נאמד ב־250־300 מיליון שקל. הערכות השווי של הדואר נעשו בידי חברות הייעוץ גיזה ומקנזי ישראל. הדואר מוערך בכ־1.35 מיליארד שקל, בשווי מינימום. תמורת 20% מהמניות תיכנס החברה לתוך דואר ישראל כדי לשמש כמקור לפיתוח עסקי ולהתייעלות. עם זאת, לאור ריבוי המתעניינים, סביר שהמניות יימכרו מעל למחיר המינימום.

מחר כאמור יתקיים כנס המשקיעים שיכלול, בין השאר, סיור בקריית הדואר במודיעין, שיחה עם מנהל רשות החברות הממשלתיות ינקי קוויט, הצגת מבנה הפעילות של הדואר בידי מנכ"ל החברה דני גולדשטיין והצגת הליך המכירה. נוסף למכירת 20% ממניות הדואר, תינתן למשקיעים האפשרות להשתתף בתוכנית להנפקת 20% נוספים מהמניות בבורסה. הנכס העיקרי של הדואר הוא פריסת מערך הסניפים (כ־700 ברחבי הארץ) וכן הניסיון הרב שנצבר בתחומי השילוח.

לפי התוכניות ארוכות הטווח, קיימת כוונה לקדם את הבקשה לקבלת רישיון בנק מסחרי. נכון להיום, הדואר לא ענה על התנאים לקבלת רישיון בנקאות מכיוון שלא עמד בתנאים שהציב נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.

תגיות:
דואר ישראל
/
השקעות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף