למרות המתווה לפתיחת השמיים: חברת התעופה אל על הודיעה על הארכת משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה והארכת החופשה ללא תשלום (חל"ת) לעובדים בחברה עד ל-30 בספטמבר. 

מדובר בהארכת החל"ת לכ-6,080 עובדים של החברה וחברות הבת שלה, שמהווים כ-90% מכוח האדם בחברה. 

את ההחלטה קיבלה החברה נוכח המשך המגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל (למעט מספר מצומצם של יעדים) ולאיסור כניסת זרים לישראל. עם זאת יש לציין שנכון למועד זה, מבצעת החברה פעילות מטען מצומצמת.

מנכ"ל החברה גונן אוסישקין שלח איגרת לעובדים ובה כתב: "העולם כולו מתמודד עם נגיף הקורונה ואין מדינות חסינות. הגל השני מלמד כי עד שיימצא החיסון, אנחנו צריכים ללמוד לקיים שגרת חיים לצד הקורונה, כולל טיסות וחופשות בחו"ל. אך לאור המצב והעדר צפי ברור בשלב זה לחזרה לפעילות משמעותית, לצערנו אנו מאריכים את החל"ת בחודש נוסף". 

נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
נתב''ג ריק מאדם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

"ההחלטה העקרונית על פתיחת השמיים מבורכת והיא סנונית ראשונה וחשובה. בשלב זה מדובר על מתן פטור מחובת בידוד לישראלים השבים ממדינות "ירוקות", אך המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית סדירה ומשמעותית עדיין רב".

"על מנת שנראה אנשים חוזרים לטוס, צריך שבמדינת המוצא והיעד יוסרו חובות בידוד, תהליכי הבדיקות (במידה וידרשו) יהיו קצרים, ולא פחות חשוב, צריך שאמון הציבור בטיסות יהיה גבוה". 

"אני יודע כי ככל שהזמן חולף, ימים הופכים לשבועות ושבועות לחודשים, תחושת התסכול ואי הוודאות מתעצמת. אני מבטיח לכם כיבכל דקה משעות היממה, אני חושב עליכם וכל מאמצי ועשייתי מוקדשים לדבר אחד בלבד - העלתה של אל על, על נתיב יציב ובטוח למול מציאות חדשה של תחרות, רגולציה ואתגרים שעוד נכונו לנו". 

ג'מבו של אל על  (צילום: סיון פרג')
ג'מבו של אל על (צילום: סיון פרג')

"בימים אלו אנחנו עושים מאמץ נוסף לקיום פעילות טיסתית מצומצמת בעיקר בתחום המטענים ובהמשך יתכן אף בנוסעים, וכפי שכתבתי לכם בעבר: התנאי להפעלה משמעותית של החברה הינו קבלת הסיוע והפעלת תוכנית ההתייעלות". 

"מתווה הסיוע - בהתאם להצעת המדינה, אנו נערכים לביצוע הנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר בשבועות הקרובים. על מנת להשלים את המהלך נדרשת גם הגעה להסכם עם גורם מממן על מתן הלוואה בערבות מדינה. בשלב זה היכולת שלנו להוסיף ולהתקיים מתאפשרת בעיקר בשל ניהול תזרימי קפדני ועמידה באבני הדרך כפי שהונחו על ידי משרד האוצר". 

"בתוך הערפל, אני מאמין כי עם יישום התוכנית, אל על תדע להתמודד ביעילות ובנחישות עם כל אתגר ואני בטוח כי המצב החדש מייצר גם הזדמנויות ואפשרויות חדשות עבור אל על, כמו מדינות חדשות עמן מתגבש הסכם שלום, אפשרויות לשיתופי פעולה חדשים ויעדים אטרקטיביים לציבור בעידן שאחרי הקורונה. יש לנו את הידע, הניסיון והאנשים שיכולים לעשות זאת".