מציינים שנתיים בישראל: חברת Bird חשפה היום (רביעי) את נתוני השימוש הכוללים בישראל, מאז החלה החברה את פעילותה בארץ. יניב ריבלין, מנכ"ל החברה, חשף כי כלל הנסיעות בוצעו על ידי 350 אלף רוכבים, ומספר הנסיעות הכולל העדכני עומד על 5.5 מיליון נסיעות שונות. 

לצורך השוואה, בשנה שעברה, מספר הנסיעות עמד על 2 מיליון בלבד. מנתוני החברה עלה עוד כי אורך הנסיעה הממוצע עלה בכ-20%, כאשר זמן הנסיעה הממוצע עומד על 12 דקות. מסיום הסגר עלה היקף השימוש בשירות ב-60% לכל כלי רכב. כמו כן, המרחק הכול שעשו כלל הרכבים מגיע לכ-10 מיליון ק"מ, כאשר נסיעה ממוצעת מגיעה לכ-2 ק"מ. 

במהלך המשבר, החברה השיקה החברה תכנית תמחור חדשה, שמעניקה תקן 'נוסע מתמיד' לרוכבים ומעניקה להם הנחות לרכיבה. בחברה סיפרו כי המהלך נולד לאחר הבנה כי ברחוב הישראלי, ציבור הרוכבים אימץ את יתרונות השירות של כלי רכב שיתופיים, ומבצע בהם שימוש שוטף וקבוע, ועל כן החליטו להודות את הלקוחות ולתגמל אותם. 

כזכור, חברת Bird הייתה הראשונה לייסד בארץ את תחום כלי הרכב השיתופיים, כמו גם בעולם, לאחר שהחלה את פעילותה בארה"ב. כיום - היא פועלת ב-160 ערים בעולם. 

קורקינט של בירד (צילום: יחצ)
קורקינט של בירד (צילום: יחצ)

עוד הוסיף ריבלין וציין שהפתרון של כלי הרכב השיתופיים מוביל עוד ועוד אנשים לזנוח את הרכב הפרטי. "אנו מסתכלים קדימה ומסייעים לרשויות המקומיות להפוך את המרחב העירוני לנגיש יותר עבור כלים שיתופיים. ישראל עוברת תהליך פסיכולוגי חיובי שיסייע לנו לשנות את המציאות הפקוקה כפי שאנו מכירים אותה כיום". 

מייסד החברה העולמית, טראוויס ואן זנדן, בירך על הנתונים ואמר כי החברה נשארת "צנועה ואסירת תודה. אנחנו ממשיכים להתפעל מהצורה שבה תל אביב אימצה את השירות, ומודים לעיריית תל אביב על החשיה המתקדמת לעבר העתיד"