ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), תתכנס הבוקר (שני) לדיון במצבם של לקוחות הבנקים בעקבות משבר הקורונה. בישיבה ישתתף, בין השאר, המפקח על הבנקים יאיר אבידן, עו"ד דרור שטרום וכן נציגים ממשרד האוצר, איגוד הבנקים, שוק ההון ועוד. ח"כ מרגי ידרוש נתונים על מצב הלקוחות.

הרקע לדיון הבוקר הוא הדיווחים על מצוקת האשראי במערכת הבנקאית, שהביאה להסכמת האוצר ובנק ישראל לבקשת הבנקים לדחות את צמצום מסגרות האשראי, כפי שאמורים היו לעשות כחלק מ"רפורמת שטרום". המפקח יסקור את הצעדים וימסור נתונים על הנעשה בבנק ישראל כדי להקל על הלקוחות להתגבר על המצוקות שנוצרו בעקבות המשבר. בין השאר, מדובר בהנחיה לשקול דחייה בפירעון ההלוואות, הפחתת עלויות הריבית ותגבור כוח האדם במוקדים הטלפוניים.

אירוע משמעותי נוסף הצפוי היום נוגע להחלטת הריבית של הוועדה המוניטרית, תחזית הצמיחה במשק של מחלקת המחקר ותחזית האינפלציה לשנה הקרובה. הכינוס נעשה ערב הידיעות על ההחלטה הפוליטית המסתמנת לדחות ב־100 ימים נוספים את אישור תקציב 2020. אחר כך תתאפשר בהחלט דחייה נוספת (עוד על המשבר הפוליטי: בעמודים 2־3).

החלטות אלה עלולות להשפיע על דירוג האשראי של המשק עם הגעתה לישראל של משלחת כלכלנים בינלאומית. אנליסטים, כמו לידר שווקי הון, סבורים כי הנגיד פרופ' אמיר ירון לא יודיע על הורדת הריבית. לעומתם, אחרים סבורים כי הוא יוריד אותה ל־0%, בין השאר כדי לחזק את הדולר, אם כי העריכו גם "שאין לפסול מהלך מוניטרי אחר".

האינדיקטורים הכלכליים (באמצעות השימוש בכרטיסי אשראי) מעידים על הרחבת הצריכה באוגוסט, ושהגירעון והחוב הממשלתי צפויים להיות נמוכים יחסית לתחזיות המוקדמות. אלה נמסרו למרות נתוני הלמ"ס על צניחה בצמיחה ברבעון השני של 2020.