קנאביס יטפל בקורונה? "חברת יוניבו, ששם אני מושקע והעוסקת בגידול ועיבוד קנאביס, פועלת בשיתוף פעולה עם בית החולים רמב"ם. מדובר בשלבי ניסוי ראשונים, המראים תוצאות ראשוניות שלפיהן שימוש בקנאביס מקל בעת השימוש בקוקטיילים של תרופות ועוזר בהחלמה מנגיף הקורונה. הקנאביס ניתן כטיפול משלים". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל טבע ישראל לשעבר, חיים הורביץ.

הורביץ, כיום הבעלים של קרן ההשקעות CH, אמר כי משרד הבריאות העניק באיחור גדול אישורי יצוא לקנאביס, ועכשיו החברות מכינות את עצמן לסטנדרטים האירופיים. פוטנציאל היצוא יכול להגיע למאות מיליוני דולרים.

על השפעת הנגיף על הפעילות העסקית, הוא מוסיף: "אנחנו חווים האטה בפעילות, וכולם במגזר העסקי זהירים הרבה יותר בהוצאת כסף ובביצוע השקעות. לא יצאתי לחו"ל כמעט חצי שנה, ואני עושה הכל בזום ובישיבות טלפוניות".

חיים הורוביץ (צילום: ראובן קסטרו)
חיים הורוביץ (צילום: ראובן קסטרו)

"לדעתי, הקורונה תשנה את עולם הנסיעות", מוסיף מנכ"ל טבע לשעבר. "נכון שהפגישות האישיות חסרות, אבל בתקופת חירום כזאת אפשר להסתדר גם בלי. גם מנכ"ל טבע קאר שולץ נשאר בחו"ל. הוא החליט שיותר קל לו להתנייד בתוך אירופה מאשר להיכנס ולצאת מישראל".

בתשובה לשאלה הנוגעת להסתבכות טבע בפרשת שוחד בארה"ב, בהיקף 300 מיליון דולר, לעידוד מכירת תרופת קופקסון, אומר הורביץ: "אני לא מכיר את הסיפור. גם כשהייתי בטבע, ארה"ב אף פעם לא הייתה בתחום אחריותי. זה הפתיע אותי, אבל בטוח שיש לזה הסבר הגיוני. מכירות הקופקסון בטבע הסתכמו בארה"ב ביותר מ־3 מיליארד דולר, ולא הגיוני שאפשר להסוות דברים כאלה. בכל מקרה, אם נעשתה טעות טכנית, לא סביר שהיא נעשתה בזדון".

מפעל ''טבע'' (צילום: רויטרס)
מפעל ''טבע'' (צילום: רויטרס)

"מעבר לתביעות בפעילות השוטפת, טבע הולכת ומתחזקת, ואת זה ראינו ברבעון השני. החוב ירד מ־38 מיליארד דולר ל־24 מיליארד, עם תזרים חזק של כ־2 מיליארד דולר ורווח דומה", מסכם הורביץ. "בתוך שנתיים היא יכולה לעמוד על הרגליים באופן מלא, ויש פיתוחים בצנרת. אני די אופטימי. המשפחה שלי מחזיקה ב־4%־4.5% ממניות טבע מסיבות אמוציונליות. אנחנו לא מסתכלים על זה כהשקעה, ומשתדלים לעזור היכן שאפשר".

הראיון המלא עם הורביץ יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"