בעלי מניות בבנק הפועלים מתכוונים להתנגד לצירוף פרופ' סטנלי פישר לדירקטוריון הבנק מפאת גילו המתקדם. פרופ' פישר יחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה־77.

עד לפני מספר שנים עמדה מגבלת הגיל לכהונת דירקטורים על 73, ולתפקיד יו"ר הדירקטוריון על 70 - אולם מגבלה זו בוטלה במסגרת נוהל עדכני לכהונת דירקטורים. זאת במטרה להכשיר את האפשרות לצירופם של ותיקי בנק ישראל לכהונה כדירקטורים במערכת הבנקאית.

צעד נוסף שנשקל בצעדים לצירוף פרופ' פישר לדירקטוריון הפועלים הוא פנייה למבקר המדינה, לשם בחינת הליך המינוי. אולם האפשרות לקבלת צו מניעה נגד המינוי היא בעלת הסתברות נמוכה.

בעלי מניות בבנק הפועלים מעריכים כי צירוף הנגיד לשעבר לדירקטוריון הוא שלב ראשון בדרך להתמודדותו על תפקיד יו"ר הבנק. לתפקיד זה מונה בהליך מזורז ראובן קרופיק, בין השאר מחשש להתערבות הבנק המרכזי בתהליך ולהצנחת מועמד חיצוני.

פרופ' פישר עצמו לא הסתיר בשיחות עם חברי ועדת האיתור את שאיפתו להתמודד על תפקיד יו"ר הדירקטוריון, אבל גם אם ייכשל ימשיך כדירקטור רגיל.

חלק מבעלי המניות בבנק הפועלים הם משקיעים זרים, ועמדתם לגבי צירוף פרופ' פישר עלולה להיות מכרעת. למרות סערת המינוי וההליך הבעייתי של אישורו בוועדת גל (כולל ההתעלמות הבוטה מעמדתו של דוד אבנר, נציג הבנק בוועדה), פרופ' פישר אינו מתכוון לסגת. מקורביו אומרים שהוא יגיש את מועמדותו לתפקיד באוקטובר. כמו כן, הם הבהירו שאם אכן ימונה לתפקיד, הוא יעתיק את מרכז מגוריו מארה"ב לישראל.