"כשהגעתי לתחום רשתות המזון אמרו לי שנהוג להוריד מחירים לפני ראש השנה. אבל אני אמין ולעולם לא משתתף במניפולציות או עושה תרגילים. אמרתי שאמנע מכך בכל תוקף. זאת דרכנו", אומר ל"מעריב" מנכ"ל ויו"ר רשת טיב טעם חגי שלום.

בתגובה לסקרים המראים שטיב טעם היא הרשת היקרה ביותר, הוא הוסיף: "לעולם לא נהיה הכי זולים, כי אנחנו לא רשת דיסקאונט ואנחנו לא רמי לוי, אבל נספק את המוצרים האיכותיים ביותר ברמת מחירים תחרותית לשופרסל דיל".

בפרסומים על סל המוצרים הזול לראש השנה דורגה טיב טעם כרשת היקרה ביותר. הנהלת החברה מובילה עתה מהלך של הורדת מחירי 1,000 מוצרים לרמת המחירים של רשת שופרסל דיל. המהלך ילווה בקמפיין בהשקעה של 2 מיליון שקל תחת הסלוגן "פותחים את השנה עם מחירים חדשים".

ההוזלה תתבטא בקטגוריות הנמכרות ביותר: מוצרי מכולת, גבינות, נקניקים, יין ואלכוהול, מוצרי טואלטיקה, חומרי ניקוי ועוד. העדכון לא יחול על חנויות הסיטי העירוניות. 

חגי שלום, מנכ''ל ובעלים של טיב טעם (צילום: אסף לב)
חגי שלום, מנכ''ל ובעלים של טיב טעם (צילום: אסף לב)

"בסוף ינואר 2020 היה מהלך דומה. זה לא מבצע אלא מהלך קבוע של הורדת מחירים. אין לנו מתחרים מבחינת איכות, מגוון מוצרים ושירות, אבל לא מכרנו מספיק. לא ברור מה היה חסר לנו כדי לקבל תמורת מכירות גבוהה יותר למ"ר והגעתי למסקנה שגם המחיר קובע", מוסיף שלום.

בתשובה לשאלה על מערכת היחסים מול המגזר החרדי הוא אומר: "מה לנו ולהם? אין לנו שום קשר אליהם. מבחינתי צדיק באמונתו יחיה. אני יכול לגלות לך שיש גם חרדים המבקרים אצלנו בחנויות, כי 70%־80% מהמוצרים הם כשרים. אבל מתוך כבוד לחרדים, לא אפתח לעולם חנויות בירושלים או בבני ברק. אני לא אוהב להתריס. לפני פתיחת כל חנות אני נפגש עם ראש העירייה ומעדכן אותו, ואם הוא אומר לא לפתוח, אני לא פותח. סיסמת החיים שלנו היא חיה ותן לחיות".

שלום מוסיף: "תקופת הקורונה עשתה לרשת טוב. עלינו במכירות ב־21% בהשוואה ל־9% בכלל השוק. את המחצית הראשונה סיימנו במכירות של 772 מיליון שקל".

רשת טיב טעם מונה 41 חנויות בפריסה ארצית מכרמיאל ועד באר שבע ועוד חנות מקוונת. בכוונת הרשת לפתוח במהלך שנת 2021 עוד חמש־שש חנויות, ובמהלך 2022 עשר חנויות. הרשת מעסיקה 1,750 עובדים ובתקופת הקורונה גייסה 150 עובדים זמניים. מכירות האונליין זינקו ומהוות כיום 8% מנתח המכירות של הרשת. שלום חושש מהאפשרות שיוטל סגר במיוחד בערים כמו אשקלון ואשדוד, שם מפעילה הרשת שתי חנויות גדולות המיועדות בעיקר למגזר הרוסי.