בנק הפועלים חתם בשבוע שעבר על מזכר הבנות ראשון מסוגו לשיתוף פעולה עם הבנק הגדול בדובאי, Emirates NBD. על המזכר חתמו מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר ומנכ"ל קבוצת Emirates NBD שיין נלסון.

המזכר מהווה צעד היסטורי, כשהבנקים יעמיקו את שיתוף הפעולה ביניהם במסגרת הידוק היחסים הכלכליים והפיננסיים בין ישראל לאיחוד האמירויות. Emirates NBD הוא הבנק הגדול בדובאי, המחזיק בנכסים בשווי 189 מיליארד דולר, פועל ב־13 מדינות לרבות איחוד האמירויות, סעודיה, מצרים, הודו, סינגפור, בריטניה, אוסטריה, רוסיה וסין, ומעניק שירות ל־14 מיליון לקוחות ברחבי העולם.

"הסכם שכזה עם בנק מוביל באיחוד האמירויות הוא הישג פורץ דרך שמאפשר ללקוחות הישראלים לפעול במישרין באיחוד האמירויות ובהמשך במדינות נוספות", אמר קוטלר. "זהו כבוד גדול להיות הבנק הראשון שחותם על הסכם כזה, אשר יתרום לביסוס היחסים בין שתי המדינות".

שיין נלסון אמר: "אנחנו שמחים להיות הבנק האמירותי הראשון שחותם על הסכם עם בנק הפועלים, בזמן ששתי המדינות מבקשות לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי. ההסכם עם אחד הבנקים המשמעותיים בישראל צפוי לפתוח הזדמנויות עסקיות ומסחריות ללקוחות שלנו, ויחזק את מעמדנו המוביל כשותף בנקאי אמין לעסקים באזור ה־Menat".