בשורות לטסים: לאחר גיבוש מתווה הסיוע והנפקת המניות של החברה, הודיעה אל על שתחזיר כספים ללקוחות שרכשו כרטיסי טיסה לפני פרוץ משבר הקורונה. מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע שללקוחות תינתן אפשרות לקבל את מלוא התשלום עבור כרטיס הטיסה שרכשו, או לחילופין לקבל זיכוי של 125% מערך כרטיס הטיסה ברכישת כרטיס לטיסה הבאה של החברה.

נתניהו ומירי רגב בנתב"ג. צילום: איתי בן און - לע"מ

"בחודשים האחרונים חברת אל על מתמודדת עם המשבר הגדול ביותר שפקד את ענף התעופה אי פעם, על רקע מגפת הקורונה. בשל הנחיות מדינת ישראל ומדינות אחרות, לצד חרדה לבריאות הציבור, הפסקנו את פעילותנו", ציין אוסישקין באיגרת ללקוחות שרכשו כרטיסי טיסה באל על. "נוכח תחילת יישומו של הסיוע לחברה, אנו יכולים לצאת עתה בפרסום מדיניות החזרים חדשה עליה עמלנו בחודשים האחרונים", הוסיף  – "אנו שמחים לבשר כי החברה מתארגנת לחידוש פעילות הטיסות תחת המגבלות הקיימות ונשוב מתחילת חודש אוקטובר להפעיל טיסות לאתונה ומאמצע אוקטובר ליעדי הדגל של החברה – ניו יורק, פריז, לונדון ובהמשך גם ללוס אנג'לס ומיאמי".

בתוך כך, הודיעה חברת ארקיע אתמול על חזרה לטיסות בינלאומיות החל משניים באוקטובר ולטיסות הפנים בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה רמון באילת, החל מה-11 באוקטובר. החברה הודיעה שתציע בסוכות טיסות וחבילות נופש לשלושה יעדים בינלאומיים: רודוס, כרתים ובלגרד ובהמשך תפעיל טיסות לאתונה וסלוניקי ותפתח יעדים נוספים, ככל שייפתחו מדינות ירוקות נוספות לישראלים.

"ארקיע עומדת לשוב לפעילות לאחר שישה חודשים וזו בשורה גדולה לתעופה הישראלית", ציין מנכ"ל החברה, ירון אמזלג. כזכור, לאחרונה נחתם הסכם עבודה חדש, בין ההנהלה לעובדים, הכולל צעדי התייעלות.

מאז פרוץ משבר הקורונה חברת התעופה הישראלית היחידה שקיימה טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון והוציאה טיסות עם פתיחת השמים לקרואטיה, בולגריה ויוון, שהוגדרו כמדינות ירוקות  - היתה ישראייר. במקביל, החברה הפעילה עשרות טיסות חילוץ ומטען.