סילבן אדמס, איש העסקים הישראלי ממוצא קנדי ואחד התורמים הבולטים כיום בעולם היהודי, השתתף בוועידה השנתית של הג׳רוזלם פוסט ושוחח עם עורך העיתון יעקב כץ. אדמס, שבכרטיס הביקור שלו כתוב ״שגריר במינוי עצמי עבור מדינת ישראל״, הציג את חלקו בקידומה של מדינת ישראל באמצעות אירועי תרבות וספורט גדולים. 

בין היתר הוא העניק חסות לקבוצת רכיבת האופניים Israel Start-Up Nation, שהשתתפה השנה בטור דה פראנס בצרפת, ולפני שנתיים הביא לישראל לראשונה את מרוץ האופניים היוקרתי ג׳ירו ד׳איטליה. אדמס גם היה אחראי להופעה של מדונה באירוויזיון 2019 שהתקיים בישראל, והיה שותף במימון המשימה של עמותת SpaceIL לשיגור המעבורת הישראלית לירח בשנה שעברה.

"הכיסוי התקשורתי שישראל מקבלת הוא כמעט תמיד שלילי", טען אדמס. "לפני ארבע וחצי שנים עשיתי עלייה, ומדינת ישראל שאליה עברתי לא דומה כלל למדינה המתוארת באמצעי התקשורת העולמיים. אני מנסה לתת טעימה מישראל האמיתית לרוב הדומם שלא באמת מכיר אותה".

אדמס נזכר במהלך השיחה באווירה החיובית שנוצרה בעקבות השתתפות ישראל בטור דה פראנס. ״עשרות אלפי אנשים צעקו את השם של הקבוצה שלנו, ׳ישראל, ישראל׳. הרגשנו את האהבה מהאוהדים הצרפתים״, סיפר. הוא הדגיש שעשרות אלפי המעריצים שהגיעו לטור דה פראנס, ויותר מ־3.5 מיליארד האנשים שצפו במרוץ בטלוויזיה ברחבי העולם, ראו את ישראל באור חיובי.

״התרומה שאנחנו מעניקים לעולם, כספורטאים, כמדענים, כמוזיקאים, בכל דבר שאנחנו עושים, היא כוח חיובי, ואני פשוט מנסה להציג את ישראל כמדינה נורמלית״, אמר אדמס. 

הוא גם בטוח שהתיירות לישראל יכולה לגדול משמעותית לאחר שמגיפת הקורונה תסתיים, מאחר שהמדינה משמשת מרכז לשלוש הדתות: יהדות, נצרות ואסלאם, וגם בזכות התרבות היפהפייה ומגוון הפעילויות שיש בארץ. אדמס מתכנן להוציא לפועל תוכניות רבות נוספות שיעזרו להמשיך לקדם את ישראל בעולם בצורה משמעותית. ״זוהי רק ההתחלה״, הוא מסכם.