הסגר השני המוטל על אזרחי המדינה החריף את מצוקתם הכלכלית של רוב בעלי העסקים בארץ. אחד הקשיים הכלכליים העיקריים הוא תשלומי הארנונה העסקית הגבוהים במיוחד בתקופת משבר כלכלי קשה זה, שעל מנת לעזור לעסקים החיוניים ולהמשך קיום הכלכלה, היה צורך מידי לעצור אותם. 

לשם כך פנתה יו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים וסגנית יו"ר הכנסת, חה"כ קרן ברק והחתימה את כל חברי ועדת הכספים על פנייה לשר האוצר ישראל כ"ץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי, בדרישה להנחות באופן מידי את הרשויות המקומיות לא להוציא דרישת תשלום ארנונה עסקית לעסקים אשר נפגעו ב-25% ומעלה מהמחזור שלהם עד סוף השנה, בהתאם להחלטת הממשלה מספר 401 מתאריך 21/09/2020.

הבקשה נענתה היום, ובעלי העסקים מוזמנים להיכנס כבר עכשיו לאתר משרד הכלכלה ולהתחיל את הליך הרישום לקבלת הפטור לארנונה העסקית. 

חה"כ ברק: "אני מודה ומברכת את השרים שנענו לדרישתי ולדרישת חברי ועדת כספים לעצור את הדרישה לתשלום ארנונה עסקית ופונה לבעלי העסקים להירשם עוד היום לקבלת הפטור. אמשיך להילחם על מנת שהעסקים הקטנים והבינוניים יצליחו לצאת מהמשבר שפקד אותנו. כיו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים, ועדת המשנה לוועדת הכלכלה וכנציגת העצמאיים בכנסת - אמשיך לשאול שאלות, לדרוש תשובות, ולמצוא פתרונות על מנת לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים בהתמודדותם עם משבר הקורונה וכן לחיזוקם בעת שגרה, זו המחויבות שלי, ובעזרת השם נעשה ונצליח".