גלגלי הצלה: שירותי המשלוחים יצילו את תעשיית המסעדנות

מדוע חשוב בימים אלה להתאים את התפריט למשלוחים, עד כמה משמעותית אריזת המנות ומהם היתרונות שיש למי שכבר עובד עם אפליקציה להזמנת אוכל מהנייד?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מסעדות סגורות בזמן הסגר
מסעדות סגורות בזמן הסגר | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
5
גלריה

שלומי פורמן: "הוצאנו מהתפריט מנות מורכבות מדי"

"שותפי יואב כהן ואני הזכיינים של רשת מסעדות הבשרים וההמבורגרים 'בלאק' בצפון. אנו מפעילים מסעדה אחת בעופר גרנד קניון ומסעדה נוספת בסינמול לב המפרץ, שאותה פתחנו לפני 13 שנה במקביל לפתיחת מתחם בתי הקולנוע של יס פלנט. עד שהגיעה הקורונה עבדנו בווליום חזק ונהנינו מכל העולמות – גם מלקוחות שמתניעים את הרכב ובאים לאכול אצלנו, גם מהנוסעים של תחנת הרכבת הצמודה, גם מבאי בית החולים אסותא שפועל מעלינו וגם מקהל הצופים של הסרטים. שילוב של מסעדה לפני או אחרי סרט כבר הפך לחלק מתרבות הבילוי בישראל".

"כשהוכרז הסגר הראשון, היו לנו 150 עובדים בשתי המסעדות, ומיד הודענו לכולם שהם יוצאים לחל"ת. עוד באותו יום הבנו שהדרך היחידה לפעול היא באמצעות משלוחים ובנינו תפריט משלוחים מותאם. צריך להבין שלא כל המנות מתאימות למשלוחים. יש מנות שמורכבות על הצלחת ולא ניתן לארוז אותן, כמו הקינוחים. גם את ההמבורגרים הענקיים ביותר שלנו הוצאנו מהתפריט, כי החלטנו שכל משלוח חייב להגיע תוך שעה מרגע ההזמנה ללקוח והם חייבו צלייה ארוכה מדי. התחברנו לחברת שליחויות, השארנו צוות מצומצם של טבחים ומשלחים וביצענו את ההתאמות הדרושות באפליקציה של המסעדה, שהיא מאוד נוחה לביצוע הזמנה דרך האינטרנט".

שלומי פורמן
שלומי פורמן | צילום: צילום פרטי

רינת מור שמילוביץ: "מערך המשלוחים הוקם בן לילה"

"פתחנו את המקום שלנו לפני שלוש שנים וחצי. זה בית קפה 'בוטיקי', ובת הזוג שלי יעל ואני מייצרות ואופות פה הכל, עם דגש על הקטע הבריאותי - מאפים, קרואסונים, כריכים, סלטים וקינוחים. שבועיים לפני הסגר הראשון הרגשנו בבת אחת ירידה משמעותית, אפילו עצירה, בתנועת הלקוחות. זה היה מלחיץ. דיברתי עם חברים שיש להם מסעדות בעיר והבנתי שחוסר הוודאות והבלבול היו נחלת כולם, סיטואציה חדשה שאף אחד לא ידע איך מתמודדים איתה".

"עם תחילת הסגר הוצאנו את ששת העובדים שלנו לחל"ת. בזמן שישבנו בבית הבנו שאנו חייבות לעבוד עם משלוחים - ותוך ימים ספורים הקמנו מערך שלם. זאת לוגיסטיקה לא פשוטה הן מבחינת האריזות החד־פעמיות והן מבחינת הדרך שבה צריך לשנע כל מנה ולהביא אותה בשלמותה ללקוח. אז שינינו את התפריט והתחלנו לעבוד גם מהבית, כי הילדים לא היו במסגרות".

רינת מור שמילוביץ
רינת מור שמילוביץ | צילום: צילום פרטי

דן קריסטל: "ליצור קשר עם מועדוני לקוחות"

פעילות של מסעדה או בית קפה במצב הנוכחי היא אתגר לא פשוט. "ניהול בתנאי אי־ודאות" הוא, בלשון המעטה, מה שהם מתמודדים איתו. שני המסעדנים מדגימים ניהול אג'ילי, כלומר גמיש ומהיר, שמתאים עצמו למציאות משתנה בתדירות גבוהה. זה, בגדול, צריך להיות הכיוון - לבצע את ההתאמות למציאות הנוכחית תוך כדי תנועה.

דן קריסטל
דן קריסטל | צילום: צילום פרטי

עינב אבירם: "להנגיש את ההזמנות בדיגיטל"

"הקורונה הכלכלית" פגעה במרבית הענפים במשק, וענף המסעדנות ובתי הקפה, שידוע כענף בסיכון גבוה גם בימים כתיקונם, ספג מהלומה קשה ביותר. המסעדות שיצליחו לעבור את התקופה המאוד מאתגרת הזו הן אלו שיידעו להמציא את עצמן מחדש ולהגיב במהירות להנחיות המשתנות ולטעמי הצרכן.

עינב אבירם
עינב אבירם | צילום: צילום פרטי
תגיות:
בנק הפועלים
/
כלכלה
/
משבר כלכלי
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף