"נסייע ככל שנדרש": שר האוצר ישראל כ"ץ הנחה היום (שלישי) את אנשי משרד האוצר לגבש תכנית סיוע מתוגברת לחודשים הקרובים עבור עובדים עצמאים ומובטלים בעקבות הארכת הסגר וההשלכותיו על העסקים, לרבות יציאת עובדים רבים לחל"ת. 

התכנית החדשה תכלול תוספת של סיוע לעצמאים ולעסקים וכן תכנית מענקים חודשית בסך אלפי שקלים למובטלים בעלי שכר נמוך, או כאלו שהוצאו לחל"ת או שכבר נמצאים בחל"ת לתקופה ממושכת. עוד צוין כי במידה והסגר יסתיים לפני סיום תקופת הזכאות למענק נוסף, העובד יוכל לחזור למקום העבודה שלו והמענק ישולם לו כתוספת שכר לעבודתו. 

הודעת נתניהו והשר כ"ץ (משרד רה"מ)

תכנית זו תבוא בנוסף למענקים הקבועים במסגרת רשת הביטחון הכלכלי שכבר נקבעה וכן מענקים לשימור עובדים שניתנו למעסיקים במטרה שישמרו על עובדים ולא יוציאו אותם לחל"ת, וכן בנוסף לדמי אבטלה לכל מובטל עד אמצע השנה הבאה. 

השר כ"ץ אמר כי בכוונתו להציג את פרטי התכנית לראש הממשלה בימים הקרובים על מנת להביא אותה לאישור מהיר בממשלה ובכנסת, זאת כדי לעזור למובטלים, לעצמאים וליתר האוכלוסיות שנפגעו בשל המגבלות והארכת הסגר. 

העלייה באבטלה בימי הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
העלייה באבטלה בימי הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד הבהיר השר כי הוא רואה חשיבות עליונה לאפשר לעסקים הקטנים ולאלו שלא יכולים כרגע לקבל קהל לשוב לעבודתם מיד בסיום חג הסוכות, וכי בכוונתו להוסיף ולהיאבק על עמדה זו בדיונים בישיבת הקבינט הקורונה האחרון. 

"הערבות ההדדית והאחריות הלאומית מחייבת את כולנו שלא להפקיר את השכירים והעצמאים לגורלם ולסייע להם ככל שנדרש - ובכוונתי לעשות כך", אמר כ"ץ .