סקר חדש שנערך בימים אלו על ידי חברת" יבולים", בדק את השלכות הסגר השני על המצב הכלכלי והלך הרוח של הציבור הישראלי. הנתון המשמעותי העולה מהסקר מצביע על 76% שהביעו דאגה מאפשרות ההישרדות הכלכלית שלהם אם המצב הנוכחי יימשך או אף יחמיר.

אחוז דומה ענה שהיה מעוניין במקור הכנסה נוסף בימים אלו - כאשר 43% אמרו שנותרו בלא חסכונות או כסף פנוי. למעלה מ-26% מהנשאלים בסקר הודו כי ניצלו את כל מסגרות האשראי שלהם בתקופת הקורונה ולא נותרו להם יתרות כספיות. בנוסף, כמעט 40% (38.1%) העריכו כי הכסף הקיים ברשותם יספיק לשלושה חודשים לכל היותר. 20% נוספים אמרו כי כספם יוכל להספיק לתקופה של שישה עד תשעה חודשים לכל היותר.

הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)

לדברי גיל אורלי, מנכ"ל חברת" יבולים", "הסקר מצביע על מגמה ברורה של לחץ ודאגה גוברת של האוכלוסיה בישראל מהעתיד הכלכלי הצפוי להם. אנשים רבים הבינו כי המצב הכלכלי החמור מחייב למצוא פתרונות יצירתיים לטווח ארוך בתחום הפיננסים והתעסוקה".

הבוקר (ראשון) הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על התכווצות של כ-30% בהיקף התמ"ג ברבעון השני של השנה. בלמ"ס ציינו, כי התכווצות המשק ברבעון השני נבעה ממשבר הקורונה ונקיטת הצעדים של הממשלה לבלימת התפשטות הנגיף, שכללו בין היתר את הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה בחודש אפריל לעשרה בלבד, או 30% מכלל העובדים, למעט במקומות עבודה חיוניים. בנוסף, הסגר כלל את סגירת מקומות הבילוי והפנאי והוגבלה דרמטית יציאת וכניסת תיירים. רק במהלך מאי החלו ההקלות, שהביאו לחזרה חלקית לשגרה.