מטוס של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד, נחת בשדה התעופה בן־גוריון ובישר על פתיחת קשרי תעופה בין האמירות וישראל.
מדובר בקשר מסחרי ראשון המתקיים בין שתי המדינות. משרד התחבורה מאשר 28 טיסות מסחריות בשבוע בין ישראל למדינות המפרץ.
איתיחאד היא חברה שבשליטת האמירות אבו דאבי ובראשה עומד האמיר מוחמד פאדל אל־מזרועי. הטיסה הייתה במטוס הדגל של החברה, בואינג 787 דרימליינר, הקרוי Greenliner, בשל היותו ידידותי לסביבה.

עם הנחיתה נערך בסמוך למטוס טקס בהשתתפות המשנה למנהל נתב"ג שמואל אמסלם ויו"ר קבוצת ממן נחמה רונן, שאמרה: "אנו נרגשים להשתתף באירוע שמסמן את תחילת הנורמליזציה בטיסות הישירות בין ישראל לאמירויות. מדובר בתחילתה של פעילות שלאחריה השמיים הם הגבול. בחודש האחרון רתמה ממן את כל יכולות הביצוע שלה כדי לאפשר את הנחיתה, המורכבת מאתגרים בירוקרטיים ורגולטוריים".

לאחר הנחיתה המטוס שב והמריא לאבו דאבי, ועליו בכירי ענף התיירות והמטען בישראל. לטסים מתוכננת סדרת פגישות עם נציגי התיירות המקומית. סוכנויות נסיעות כבר החלו לשווק טיולים מאורגנים לאיחוד האמירויות ולטיסות אלה כבר נרשמו מאות משתתפים.

מטוס חברת התעופה של האמירויות גם כלל מטען מסחרי במשקל 12 טון של תוצרת ישראלית על פי הזמנת גורמי מסחר מקומיים. מדובר בין השאר בציוד תקשורת, ציוד רפואי, מכונות שיקוף ועוד.

במהלך הטיסה אמר מנכ"ל איתיחאד טוני דאגלס: "כחברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, אנחנו גאים לסלול דרך חדשה לשותפות כלכלית ולשיתוף פעולה תרבותי־היסטורי. אנחנו חונכים לא רק מסלול טיסה חדש, אלא יוצרים חיבור עמוק בין העמים, הדתות והמדינות שלנו".