בנק ישראל הותיר היום (חמישי) את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 0.1%. בנוסף, הוועדה החליטה להגדיל את תכנית רכישות האג"ח הממשלתי בשוק ב-35 מיליארד שקל ולהפעיל נדבך חדש בתוכנית להקלת תנאי האשראי לעסקים קטנים וזעירים עם ריבית שלילית של 0.1% לבנקים נגד הלוואות שהבנקים יעניקו לעסקים קטנים וזעירים, בתנאי שהריבית על ההלוואות לא תעלה על פריים +1.3%.​

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר בתדרוך לתקשורת על החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל: "כל העולם נמצא במים גועשים, באופן יחסי אנחנו נמצאים במקום טוב בטבלה. כולנו וגם חברות הדירוג רוצים לראות תקציב 2021 כמה שיותר מהר, ואני מניח שזה משהו שהם בוחנים ומסתכלים עליו".

"אני אמור לדבר עם סוכנויות דירוג האשראי בימים הקרובים, כל העולם במים גועשים ולכן באופן יחסי (גידול חוב תוצר, גידול בגרעון) אנחנו במקום טוב בטבלה. יחד עם זה, רוצים לראות שהמשילות התקציבים באה לידי ביצוע - וזה אספקט שהם יעקבו אחריו", הוסיף.

על סוגיית התקציב אמר ירון: "זמן שעובר לא חוזר. אנחנו לא בזמנים רגילים. ברור שבאידאל רוצים תקציב מלא וחוק הסדרים שמן, אבל אנחנו לא בתקופה רגילה. נעשו שינויים בחוקים אחרים ולו"זים הוקדמו. מוטב שלא ניכנס לשנת 2021 עם תקציב המשכי. הממשלה חייבת לנהל סדרי עדיפויות... אני שב ומדגיש את הכרח בהצגת תכנית כלכלית שתתבטא בתקציב ל-2021, שאותו צריך להציג ולאשר בכנסת בהקדם האפשרי".