יוצאים לדרך. למרות העיכובים הפוליטיים באישור פרויקט הסיבים האופטיים והרחבתו לפריפריה, בזק מחברת היום את מטולה לתשתית הסיבים שלה. כך נודע ל"מעריב". במהלך זה, שעלותו מוערכת במיליוני שקלים, תהפוך מטולה ליישוב הראשון שמתחבר לתשתית בזק.

חברות התקשורת האחרות, כולל פרטנר וסלקום, החלו כבר לפני יותר מחצי שנה בחיבור האינטרנט המהיר, כאשר הראשונה כבר עשתה זאת באילת, בנהריה ובקריית שמונה. 

באירוע שיתקיים במטולה היום ישתתפו בין השאר אנשי משרד התקשורת, הנהלת בזק בראשות המנכ"ל דודו מזרחי ויו"ר הדירקטוריון גיל שרון, ראשי המועצה המקומית ואישים נוספים.

מנכל בזק דודו מזרחי  (צילום: רונן טופלברג)
מנכל בזק דודו מזרחי (צילום: רונן טופלברג)

אף שבזק מוכנה מבחינת תשתית הסיבים לחבר את המערכת למאות אלפי בתי אב, בשל עיכובים במשרד התקשורת היא הייתה מנועה מלעשות כך עד לאחרונה. לאחר שיועז הנדל מונה לשר התקשורת, המהלך התחיל סוף־סוף לתפוס תאוצה.

למרות החיבור של מטולה, שר התקשורת נכשל עד כה להביא לאישור הכנסת את חיבור הפריפריה לתשתית באמצעות סבסוד הפעילות. זאת בשל העובדה כי חברות התקשורת מסרבות משיקולים מסחריים לחבר את המושבה. הסבסוד אמור היה להתבצע באמצעות קרן השקעות שתמומן על ידי חברות התקשורת.

שר האוצר ישראל כ"ץ מוכן לקדם את הרפורמה בתחום, שלא באמצעות הכנסת אלא באמצעות חוק ההסדרים, שמחייב את כחול לבן לאישור תקציב חד־שנתי - מהלך שלו היא מתנגדת.