החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו פורש היום מתפקידו באוצר לאחר שהודיע על כך כבר לפני ארבעה חודשים. אתמול נערכה לו באוצר מסיבת פרידה באפליקציית זום, ובתום תקופת הצינון בכוונתו של חזקיהו לעבור לשוק הפרטי.

חזקיהו אמור היה להיות מוחלף בחשב קבוע אחר, ושר האוצר ישראל כ"ץ אף בישר על כך לפני כשלושה שבועות. בדיעבד, ההודעה הקדימה את זמנה.

שרי כחול לבן תוקעים את המינוי ודורשים בתמורה איוש של בעלי תפקידים אחרים. כ"ץ הבטיח להביא את המינוי, אבל אין לו רוב לכך. מרבית המינויים החסרים של כחול לבן מגיעים ממשרד התקשורת, בשל רצונו של שר התקשורת יועז הנדל במינוי בעלי תפקידים בגופים הנמצאים תחת אחריות המשק. בין השאר, מדובר במינוי ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שתקוע שנתיים, מינוי מישל קרמרמן דקל לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה (תקוע מאז 2015) ומינויים של יאיר חקק ממשרד התקשורת וניצן בן נתן ממשרד התרבות לחברי מועצת הכבלים.

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

השבוע הטיל הנדל את האשמה לעיכוב המינויים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כ"ץ סירב עד כה למנות ממלא מקום לחזקיהו, בתקווה שיצליח ברגע האחרון להעביר את מינוי החשב הקבוע. נראה כי היום או מחר יודיע שר האוצר על מינוי ממלא מקום שיגיע משורות המשרד.

תפקיד החשב הכללי הוא החשוב ביותר בהיררכיה הניהולית של משרד האוצר, לצד האחראי על התקציב. למרות זאת, ובעיצומו של המשבר הכלכלי מהחמורים שידעה המדינה, נותרו שני תפקידים אלה – וכן תפקיד המנכ"ל – בלתי מאוישים בידי בעל תפקיד קבוע.