הארגון פעמונים מעניק ליווי בידי מומחים למשפחות הנקלעות למצוקה כלכלית. לידי "מעריב" הגיע פילוח הפניות לסיוע שהגיעו לארגון מאז תחילת המשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה. הנתון הבולט ביותר הוא כי יותר ממחצית מהמשפחות שפנו לארגון בתקופה זו לטובת ליווי בשל מצוקה כלכלית אליה נקלעו הן משפחות המשתייכות למעמד הביניים, שנמצאות בעשירונים 4־7, המחושבים על פי הכנסה נטו לנפש בהתאם לנתוני הלמ"ס. על פי הנתונים, פנו בחודשים אלה לפעמונים 1,258 משפחות ממעמד הביניים, שהן 52.5% מכלל הפניות בתקופה זו, מה שמבליט את עומק המשבר שפגע קשות בשכבת מעמד הביניים.

בעל עסק לצעצועי ילדים, נשוי פלוס שלושה, שמעדיף לא להזדהות, מספר: "עד לפני חצי שנה היינו במצב כלכלי יציב. הכנסות מסודרות וחופשה שנתית בכל קיץ. ברגע שהקורונה התפשטה גם אנחנו נפגענו כמו כולם. כעצמאי, העסק נסגר פעמיים בגלל הסגרים, וברגע אחד אין לך יותר משכורת. גם כשכבר היה פתוח ההכנסות צנחו משמעותית. לא ידענו איך להסתגל למצב החדש. יש עסק שהיה יציב ופתאום לא מניב הכנסה ואתה מוצא את עצמך בחוסר ודאות לגבי ההמשך, שוקל כל הוצאה פעמיים". 

הדס, בת 40 מירושלים, נשואה ואם לילד, העובדת בתחום מחקרי שוק, מוסיפה: "הקורונה טרפה לנו את הקלפים. היינו מאוד מתוכננים קדימה והתנהלנו בצורה שקולה מבחינת ניהול תקציב, אבל כלום לא הכין אותנו למכה הזו שהביאה הקורונה. דחינו תשלומים שיכולנו ואנחנו מחפשים היום כל הזמן איפה אפשר לקצץ". 

מנכ''ל פעמונים דוד קוכמייסטר אומר ל"מעריב": "אנחנו רואים מגמה ברורה שיותר משפחות ממעמד הביניים נקלעות למצוקה ומתמודדות עם מציאות שלא היו מוכנות אליה. אלו משפחות שעד לפני זמן קצר הרוויחו משכורת יציבה ופתאום כל החיים השתנו להן בלי שום הכנה. אנו פועלים בעזרת אלפי מומחים ברחבי הארץ כדי להעניק ליווי מקצועי ולסייע להן להיחלץ מהמשבר".