סוזן אהריש, מנכ"לית בית המלון קראון פלאזה שבאילת סיפרה היום (שלישי) בתכנית "איפה הכסף" המשודרת ברדיו 103FM על הימים הקשים בצל נגיף הקורונה, התקווה שמתנפצת פעם אחר פעם והאכזבה ממקבלי ההחלטות: "שוב, לא הסקנו מסקנות בפעם הראשונה וזה ממשיך להשליך על הפעם השנייה ויותר גרוע".

אם אני רוצה לבוא היום לאילת אני צריכה להיבדק? זה כבר בתוקף? יש עמדת בדיקה? אתם מוכנים לקבל אותי?
"אנחנו נערכים עם גיוס כוח אדם מאוד מאוד רזה, בגלל החלטות לא סופיות שאנחנו שומעים בחדשות כל שני וחמישי. כן היום, לא היום, אולי מחר, אולי עוד שבוע. פתחנו את מרכז ההזמנות, נכנסות הזמנות באי וודאות. הכול תלוי בהחלטות המדינה והמתווה, אנחנו לא יכולים להחריג את עצמנו מההחלטות האלה, וזה נורא. לא הסקנו מסקנות מהסגר הראשון, וזה משליך על הסגר השני כבר".

אדם שמזמין היום חדר צריך לשלם?
"אנחנו נותנים זמן ואפשרות של דמי ביטול עד שלושה ימים לפני ההגעה".

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

באיזה מצב אותם עומדים?
"כל בוקר אתה מתעורר במתח אחר, ומחכה שבשעה שמונה אולי יודיעו סופית שזה בסדר, שיש אישור ירוק ואנחנו פותחים את אילת. זה תסכול, זה תסכול ענק, ומייצר חרדות כלכליות לכולם. אני מאמינה שאני לא הראשונה ולא האחרונה שאומרת את זה". 

כמה כסף עלתה לכם הערכות?
"כרגע אני לא יכולה להגיד לך מספרים, כי רק התחלנו את הערכות, אבל אם זה ימשיך  בקצב הזה לא נפתח גם בנובמבר., ולא בגלל שאנחנו לא מסוגלים. אנחנו מסוגלים וברגע שנותנים את האור הירוק אנחנו נמצאים שם, אבל סימני השאלה שבכנסת, עד שביבי וגנץ יחליטו, אז אנחנו יושבים בינתיים בפינה שלנו ולא מדברים. לצערי ההתנהגות הזו לוקה בחסר. שוב, לא הסקנו מסקנות בפעם הראשונה וזה ממשיך להשליך על הפעם השנייה ויותר גרוע". 

כמוך יש עוד עשרות של מנכ"לים באילת, וכולם תקועים 
"כן. כרגע הכול ריק. מגדירים תאריך, נתנו דד ליין, ואנחנו נערכים. בן זוגי הוא גם מנכ"ל במלון. אמרו לו לפתוח ב־8 בנובמבר, ועכשיו נתנו לו ברקס, ואמרו לו לא לפתוח כרגע עד שיעדכנו שוב". 

איך נראית אילת היום?
"שוממת וריקה. לא נעים לראות את המצב הזה. אין כלום, אתה גם לא יכול לצאת למינימום בית קפה. עובדים מספר עסקים בטייק אווי. מקווים שימי הזעם יעברו, ומי שצריך לקחת החלטה שייקח אותה כבר".