קבוצת מליסרון, מפעילת קבוצת קניוני עופר, מדווחת כי בעקבות סגירת הקניונים סופגת הקבוצה הפסד של 20 מיליון שקל מדי שבוע - ומאז תחילת הסגר הפסד של מאות מיליוני שקלים. על פי פנייה של החברה לראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות עו"ד הילה פלד ממשרד אגמון, היא מדווחת שהקבוצה מנהלת 17 קניונים ומרכזי מסחר עם 35 עובדים, שבהם פועלות 2,300 חנויות.

המכתב לראש הממשלה שוגר עקב ישיבת קבינט הקורונה. אם יוחלט בישיבה שלא לפתוח את כל מרכזי הקניות, בכוונת הקבוצה לפתוח בהליכים משפטיים, כולל עתירה לבג"ץ. במכתב קובלים עורכי הדין על האפליה הנהוגה בינם לבין חנויות הרחוב. לטענתם, החנויות בקניונים מהוות 75% מסך המסחר הקמעונאי, וסגירתן מהווה פגיעה קשה, חסרת ביסוס ולא מוצדקת מבחינת הפרמטרים הבריאותיים. הם מוסיפים וטוענים כי פתיחה חלקית של חנויות הרחוב, המהוות 25% מסך המסחר הקמעונאי, רק תגרום לעלייה בתחלואה בגלל צפיפות הממתינים בתור.

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

קניוני מליסרון נשלטים על ידי אשת העסקים ליאורה עופר. בחוות דעת של פרופ' חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות בריאות, שצורפה למכתב ההתראה, נכתב כי "לקניונים יכולת לפעול תוך שמירה מרבית על בריאות הציבור". ביטרמן ממליץ שהקניונים יאמצו מערכות QR Code שיסייעו בזיהוי המבקרים ויאפשרו קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה ושחלוף אוויר תדיר בחלל הקניון, הפעלת סיירת קורונה, הגבלת מספר המבקרים ועוד.

מתווה ההפעלה שגובש על ידי פרופ' ביטרמן שוגר גם על ידי פורום הקניונים, הכולל בין השאר את קניוני G וקניוני ביג, לקבינט הקורונה, למ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד״ר שרון אלרעי פרייס, ולבכירים נוספים במערכת הבריאות. הפורום מוכן לפעול על פי מתווה ביטרמן.