"בעלי אינטרסים שוב מנסים לחבל בפעילותה התקינה של חברת כלל ביטוח, ואנחנו לא מוכנים לעבור על כך בשתיקה". כך כתב יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח רוני רז, ליו"ר הדירקטוריון של כלל החזקות ביטוח מלי מרגליות. טענותיו של רז באות על רקע קמפיין ההשחרה האגרסיבי והאנונימי בעלות מוערכת של מאות אלפי שקלים להחלפת הנהלת כלל. הקמפיין מנוהל על ידי "קבוצת משקיעים זועמים", ששלחה אתמול מכתב לפתח ביתם של דירקטורים בכלל ביטוח.

בעבר הביעו אלפרד אקירוב ואיל לפידות, בעלי מניות מיעוט בכלל ביטוח, את אי־שביעות רצונם מתפקודו של המנכ"ל יורם נוה ואף היה ניסיון להדיחו, שלא צלח. הן אקירוב והן לפידות מכחישים כל קשר לקמפיין הנוכחי.

רוני רז (צילום: צילום עצמי)
רוני רז (צילום: צילום עצמי)


רז דורש ממרגלית, לקראת אסיפת בעלי המניות הצפויה להתקיים במהלך החודש הבא, שבה עתידים להיבחר יו"ר וחברי דירקטוריון חדשים, למנות גם דירקטור מטעם העובדים. כמו כן, מבקש רז את רשימת המועמדים לכהן כדירקטורים כדי שוועד העובדים יעביר את עמדתו לגביהם.

רז מותח ביקורת חריפה על היו"ר הקודם דני נוה, שהיה שותף בניסיון הדחת המנכ"ל: "הוא ניסה להחליף מנכ"ל מכהן בדרך לא דרך – תוך שלטעמנו אף ביצע שימוש לרעה בכוח ובסמכות שהיו נתונים לו מכוח תפקידו, והכל מבלי לראות לנגד עיניו את ההשלכות של התנהלותו על יציבות החברה, וכפועל יוצא גם על הביטחון התעסוקתי של העובדים".