שיתוף פעולה אווירי בין חברה ישראלית לחברה מאיחוד האמירויות. חברת אל על הודיעה היום (חמישי) על חתימת מזכר הבנות עם חברת אתיחאד איירוויז במטרה לקדם שיתוף פעולה נרחב בין החברות.

המזכר מתמקד בנושאים שונים, ביניהם אפשרויות שיתוף פעולה בתחום התחזוקה והמטען בתל אביב ואבו דאבי. ההסכם העתידי יכלול הסכמה לשיתוף הקוד בטיסות בין אבו דאבי לתל אביב, אך גם בטיסות אתיחאד מאבו דאבי למזרח הרחוק וטיסות אלעל מנתב''ג לאירופה.

טיסת אל על ההיסטורית. צילום: רויטרס

החתימה על המסמך התבצעה בטקס וירטואלי שהתקיים אתמול במטות שתי החברות. מנכ''ל אל על, גונן אוסישקין אמר: "הנורמליצזיה ביחסים בין ישראל ואיחוד האמירות מאפשרת לנו לשתף פעולה עם אחת מחברות התעופה הטובות בעולם, אתיחאד אירוויז. מזכר ההבנות מהווה את תחילת הדרך ואני מאמין שיחד, שתי החברות יאפשרו ללקוחותיהן המשותפים את המוצר והשירות הטוב ביותר".

"חברת אל על הייתה הראשונה לבצע את הטיסה הראשונה בהיסטוריה בין ישראל ואיחוד האמירויות והינה החברה הלאומית של ישראל. אנו מאמינים שהחתימה על מזכר ההבנות יהווה בסיס לשיתוף פעולה נרחב בין שתי חברות הדגל ויאפשר עבודה משותפת בנושאים מסחריים ובחווית הלקוח", מסר טוני דאגלאס, מנכ''ל קבוצת איתיחאד.

בנסף היום הודיעה חברת אל על כי היא מחזירה את הטיסות למספר יעדים ברחבי העולם. בנוסף הודיעה החברה כי היא תחל להפעיל קו חדש לנמל התעופה החדש בברלין.

צוות הדיילים בטיסת אל על לאבו דאבי (צילום: דוברות אל על)
צוות הדיילים בטיסת אל על לאבו דאבי (צילום: דוברות אל על)

התאריך המיועד להחזרת הטיסות הוא ה-26 בנובמבר, אז תחזור החברה לטוס למוסקבה. הטיסות לנמל התעופה החדש בברלין "ברנדנבורג", והטיסות לבריסל שבשוויץ, יחודשו בשישי לדצמבר במתכונת של שתי טיסות בשבוע.

בראשון בדצמבר, תשוב החברה לטוס אל נמל התעופה ניוארק שבניו-ג'רזי, בנוסף לטיסות שיצאו אל נמל התעופה JFK שבניו-יורק. הטיסות לניוארק יתקיימו שלוש פעמים במהלך השבוע.

היעדים החדשים מתווספים לפריז, לונדון, לוס אנג'לס, מיאמי, פרנקפורט, אמסטרדם, קייב, ציריך ואתונה, אשר אל על כבר טסה אליהם בתקופה האחרונה.