רשת "איקאה" הודיעה הבוקר (ראשון) כי תפתח את חנויותיה במתכונת מצומצמת, זאת על פי התקנות הממשלתיות. מהחברה נמסר: "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות". אחרי הפתיחה, בניגוד להנחיות - עיריית ראשון לציון קנסה את הסניף.

בכיר במשרד הבריאות תקף את הרשת ואמר בשיחה עם "מעריב אונליין": ״אם כל אחד יעשה דין לעצמו נגיע לאנרכיה. זו לא הפעם הראשונה שהרשתות הגדולות מאיימות, אנחנו בפתחו של גל תחלואה שלישי והמשטרה חייבת לקחת כאן פיקוד. אם זה לא יקרה - אני לא אתפלא אם גם בעלי האולמות יעשו דין לעצמם״.

פתיחת הקניון הגדול בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון

כזכור, החברה נמצאת בעין הסערה מזה כחודש, זאת לאחר שהחברה פנתה לא פעם בבקשה לקבלת אישור לפתיחת החנויות שלה. בחודש שעבר הודיעו ברשת החנויות כי יחלו בהפעלת שירות Click & Collect, אשר יאפשר ללקוחות לרכוש את המוצרים באתר "שפע אונליין" ולקבלם במשלוח עד הבית. כמו כן, תאפשר "איקאה" ללקוחות שיבחרו בכך, לאסוף את המוצרים מסניפי הרשת ברחבי הארץ.

להכרזה זו קדמו מספר פניות למשרד הבריאות, במטרה שזה יאפשר לה את פתיחת הסניפים ברחבי הארץ, תחת מתווה הפתיחה החלקית שמתיר להפעיל חנות שעיקרה מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית. במכתב, שהפיצה רשת "איקאה", טענה הרשת לאפליה מול רשתות אחרות, ודרשה ממשרד הבריאות לאפשר לה לפעול – או לחילופין לאפשר להורות למתחרותיה לסגור ובכך "להפסיק את אי השוויון בין הרשתות השונות".