רשת "איקאה" פתחה היום (ראשון) את שעריה בניגוד לעמדת משרד הבריאות, אך חנויות רבות החוששות לעמוד תחת נטל הקנס, נותרות סגורות ומתקשות לשרוד כלכלית. כך גם המסעדות ברחבי הארץ שסגורות כבר יותר מחצי שנה, ועומדות בסכנת סגירה. השף חיים כהן שוחח הערב עם גדעון אוקו בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM וזעם על ההחלטה להותיר את המסעדות סגורות: "אני לא חושב שידברו עם המסעדות עד הקיץ הבא, אני רואה את היוהרה של שר הבריאות, האסון הוא אסון כלכלי". 

אתה לא יכול לשים אלכוג'ל וטישו ולהפוך את העסק שלך לחיוני?.
"אגב, זה רעיון שאני יכול לאמץ, שכן בסוף לא תהיה ברירה. מעבר לזה, אצלנו האלכוג'ל יכול להפוך להיות חנות לחם למשל".

מה אתה חושב כשאתה רואה את רמי שביט מהמשביר לצרכן או את איקאה?
"בתור הצלה אני דווקא רוצה להתייחס לנושא החיסון עוד חודשיים: תראה, גם פרופ' ברבש יודע שבימים כתיקונם כשמפתחים חיסון או תרופה התהליך הוא יותר ארוך. עכשיו, כולם בלחץ, ולכן הם ממהרים לאשר. צריך להזכיר שכחמישים אחוז מהאנשים לא רוצים להתחסן. אנשים רוצים לראות מה המשמעות של החיסון הזה.

לכן, אי אפשר להגיד לאנשים שעוד חודשיים אנחנו נראה את הסוף. זה לא נכון. אנחנו נראה את הסוף אולי בעוד שנה. אני באופן אישי חושב שעד הקיץ הבא לא ידברו בכלל עם המסעדות. אני רואה את היוהרה של שר הבריאות שאומר 'המסעדנים יכולים להמשיך לחלום', איזו מין גישה זו? איזו מין התנהלות? מדובר באסון כלכלי - אנחנו נשמענו להוראות, סגרנו, נשמענו לכללים, עבדנו לפי הנחיות ותו סגול. סגרנו והתחלואה עולה. אז מה קורה פה? אומר לך רמי שביט, והוא צודק, אם הכל סגור והתחלואה עולה מה זה אומר?". 

מה יולי אדלשטיין לא מבין? 
"הוא לא מבין שכשזורקים אבן למים היא משפיעה על הרבה מעגלים. אז הם התייחסו למעגל הראשון, אבל מה הלאה? אנחנו צריכים לשלם שכירות על העסק, אבל זה עסק שעוסק רק במשלוחים. אנחנו נאלצים לשלם שכר מלא על מסעדת משלוחים. עכשיו, גם בעל הנכס גם הוא לא צריך לסבול את זה, הכל זה מעגלים מעגלים, הוציאו לחל"ת וזהו. מה הלאה? אתה יודע שיום אחד כשירצו לפתוח את המסעדות לא יהיו עובדים?הרבה מאוד אנשים התחילו לעשות הסבה מקצועית ולצאת מהמקצוע הזו. בשביל לפתוח את המסעדה חזרה יצטרכו הרבה מאוד כסף. יש חבר'ה צעירים שפתחו לפני שנה את המסעדה, והם בכלל לא זכאים לשום פיצוי. אני מדבר איתך על החבר'ה הצעירים שאיך שהשתחררו מהצבא לקחו הלוואות, הם בבעיה הכי גדולה. לא מתייחסים אליהם". 

אתה עובד רק על משלוחים וטייקאוי?
"כן. אני עובד רק על משלוחים וטייק אויי, אבל אני רוצה להוציא את עצמי מהעניין. אני עושה טלוויזיה ופרסומות. אני הצלחתי לנתב את חיי, ואני לא הדוגמה. אני הפה של מאות ואלפי עסקים כרגע. אגב, אתה יודע שבתל אביב יש 311 מאומתי קורונה, אז למה כל כך הרבה בתי עסק סגורים? על מבפר כזה? הרי מדובר במקומות שכן הקפידו ושמרו על ההנחיות, גם בקניונים, חוץ מהבלאגן שקרה בבלאק פריידי, כאן יש היענות רחבה לשמור על הכללים ולהישאר פתוחים. חוץ מה אנשים בשיחות סלון שואלים את עצמם למי יש אינטרס לסגור את המדינה, ואני לא יודע. אם קורים כל הדברים הלא הגיוניים האלה יכול להיות שיש פה משהו, אני פשוט לא יודע מה ההיגיון ומי מרוויח מזה.  זה לא יכול להיות שהכל סגור ככה ושאנשים סובלים".