שר האוצר ישראל כ''ץ הודיע היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו על תוכנית סיוע חדשה, לתגבור ולהגדלת המענקים לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת הקריטריונים למתן ההלוואות בערבות המדינה. התוכנית תצא לפועל החל מהיום ולדברי השר כ''ץ, היא מגיעה על רק התמשכות המגבלות והצפי לסגר והגבלות נוספות.

בפוסט שפרסם השר נרשם כי עד להגעת החיסונים והשפעתם על פעילות המשחק בישראל, יש צורך בהתאמה ותגבור תכנית הסיוע, אשר תעזור לעצמאים להתמודד עם הימשכות משבר הקורונה.

מבלימה לצמיחה - תכנית הסיוע החדשה שהוצאתי היום לדרך, לתגבור ולהגדלת המענקים לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת...

Posted by ‎ישראל כ״ץ - Israel Katz‎ on Tuesday, December 15, 2020

עיקרי התכנית יכללו את המשך הורדת הזכאות למענקים החל מ- 25% פגיעה, גם למענקים החל מחודש ינואר ואילך. בנוסף, עסקים שנפגעו בממוצע ב-25% לפחות בתקופת הקורונה חודש מרץ לסוף חודש דצמבר יהיו זכאים לקבל מענק מיוחד בגין ״פגיעה ממושכת״.

במסגרת המענק יינתן סיוע לעסקים עם מחזור שנתי של מעל 300 אלף שקלים ועד 400 מיליון, אשר יקבלו מענק בהיקף של 50% מהמענק הממוצע שקיבל העסק במהלך שנת 2020 עד לתקרת מענק מיוחד של 50,000 שקלים. בנוסף, מענק מיוחד בגין פגיעה ממושכת, יינתן בצמוד ככל הניתן לתשלום מענקי נובמבר-דצמבר בשלהי חודש ינואר ועד תחילת פברואר.

שר האוצר הדגיש כי תוגמש ותשודרג תוכנית ההלוואות לעסקים, על ידי החשב הכללי יהלי רוטנברג, תוך הורדת המגבלות ושינוי והגמשת הקריטריונים, כך שיתאפשר לעסקים הקטנים לקבל במהירות את ההלוואות הנדרשות. לפי תוכניתו של כ''ץ, יינתנו הקלות בהקמת עסק חדש, הארכת תוקפם של רשיונות, דחיית אגרות והקפאת רגולציה מכבידה.

כ''ץ סיים את את הודעתו בחזרה על הבטחתו "לא נשאיר אף אחד מאחור ונצעד יחד עד לסיום המשבר וחזרה לצמיחה ופעילות מלאה של המשק".