מגיפת הקורונה, הסגרים והריחוק החברתי גרמו למשבר כלכלי במשק, אך היו כאלה שידעו לא רק להתמודד, אלא גם לזהות הזדמנויות צמיחה – כמו קבוצת מינקובסקי – בין קבוצות התקשורת הצומחות בישראל בתקופה האחרונה.

הקבוצה מורכבת מכמה חברות, אך שתיים מהן תופסות את תשומת הלב בתעשייה: מינקובסקי תקשורת, בניהולה של דוברת פיקוד מרכז לשעבר בחטיבת דובר צהל, שיר בויקו; ו־Media Force Unit, בבעלות משותפת של עידו מינקובסקי עם אל״ם (במיל׳) עודד הרשקוביץ, סגן דובר צה"ל לשעבר ומנכ״ל החברה.

מינקובסקי החל את דרכו המקצועית בניהול מועדוני לילה באזור חיפה והקריות, ולאחר מכן שירת כעתודאי בחטיבת דובר צה״ל, שבה סיים את שירותו כרב־סרן. בשנת 2009 הוא הפך ליועץ התקשורת של השר לביטחון הפנים דאז יצחק אהרונוביץ׳, ולאחר מכן הצטרף כשותף במשרד יח"צ שפעל בשנים ההן בעיקר בעולם היהודי, לפני שהפך לדובר עיריית חיפה.

לאחר ניצחון יונה יהב בבחירות לראשות העירייה, סיים מינקובסקי את תפקידו והמתין לשילובו במפלגת כולנו של משה כחלון, שבה היה שותף לקמפיין הניצחון. במקביל, הוא החזיק שותפות בבר ״תומא״ בתל אביב. באחד הערבים פגש את אור עופר, מנכ״ל סימילרווב - סטארט־אפ בינוני ביחס לשנת 2015 - אשר ביקש ממנו לעזור בפרויקט גיוס עובדים, אשר פתח עבורו את הדרך. באחד הראיונות שנתן, אמר מינקובסקי: ״השמיים נפלו יום לאחר ההצעה של עופר וסימילרווב״.

מינקובסקי הקים את מינקובסקי תקשורת, שהפכה במהרה לסנסציית היח״צ של בסצינת ההייטק בישראל. ״מינקובסקי הוא גויאבה או כוסברה״, אומר לנו איש יחסי ציבור ותיק. ״הרוב מתים עליו, אך יש אנשים שמוכנים שייעלם מעל לפני האדמה״.

הקבוצה שהקים קיבלה משנה תוקף לאחר הקמת החברה עם שותפו עודד הרשקוביץ. ״לקוחות כמו גינדי החזקות, בלאקיוב, NSO ,Wolt ועוד, הם הדוגמה הטובה לסיזיפיות שבה החבר׳ה האלה פועלים. גם אם כל העולם נלחם בהם, הם יעשו הכל לשנות את הנרטיב, ואלה דוגמאות שלדעתי גם צלחו. זה משאיר הרבה פצועים בשטח״, אמר גורם בתעשייה.

הוורטיקלים המרכזיים שהחברה צמחה בהם בשנים האחרונות הם הייטק, שוק ההון, נדל״ן, ועדי עובדים, צרכנות, קמעונאות, תשתיות ועמותות. למרות זאת, החברה נהנית ממיתוג ״הייטקי״, שסייע לה לצלוח את משבר הקורונה. כיום, חברות כמו סימילרווב, אפספלייר, סיילספורס, אקו, מיי הרטיג׳, איירון סורס, פייוניר וקלטורה הן חלק בלתי נפרד של הפורטפוליו של הקבוצה.

״הם לא מתקרבים לפוליטיקה למרות שהם בקשר עם המון פוליטיקאים״, אמר לנו גורם בתעשייה. ״זה חכם מאוד מצדם, כי הם אומנם מוותרים על כסף גדול בקמפיינים, אבל כך שומרים על ניטרליות ולא מחויבים לאף גורם ציבורי, דבר שיכול לגרום לסיבוכים רבים בשוק הזה למרות ההזדמנויות הרבות״.

הקבוצה של מינקובסקי והרשקוביץ מונה כיום כ־30 עובדים, אשר ממוקמים במגדלי אלון בתל אביב. מעל ל־90% בוגרי חטיבת דובר צה״ל, כמו מנכ״לית מינקובסקי תקשורת רס״ן (במיל׳) שיר בויקו, וכך גם רוב המנהלים והעובדים האחרים. ״הם בטירוף על עובדים, מנסים לגייס את כל השוק״, אומרת אשת יחסי ציבור ותיקה. ״הם משתמשים בדרכי פעולה אגרסיביות מאוד, כמו שלאחרונה הציעו לכל עובד שיתקבל אליהם 20% תוספת אוטומטית על החוזה הקיים אצלו במשרדים אחרים, או אף הציעו לחלק מהקצינים המשרתים בחטיבת דובר צה״ל לשלם את קנס היציאה שלהם מהקבע״.