חברות הביטוח המובילות, כולל הראל וכלל ביטוח, מיהרו לבשר אתמול (ראשון) על חידוש מכירת פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל, כאשר הן יימכרו בתעריפים שהיו מקובלים לפני המשבר. אולם לדאבונן הרב של החברות, השמחה הייתה מוקדמת מדי, מאחר וקבינט הקורונה דן בהחלטת משרד הבריאות להפוך למדינות אדומות את כל היעדים בחו"ל, ללא כל הבחנה.

משמעות ההחלטה היא כי החוזרים מחו"ל יחויבו בבידוד של 14 ימים, אלא אם כן יעברו בדיקת קורונה, ואז הבידוד יקוצר לעשרה ימים. ההחלטה של הקבינט גררה מחאה חריפה מצד סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה, ובהן ישראייר וארקיע. ל"מעריב" נודע כי בעקבות ההחלטה נרשמו בימים האחרונים אלפי ביטולי נסיעות של ישראלים לאמירויות (במיוחד לדובאי) ולאיי סיישל, שני יעדים שהפכו בשבועות האחרונים ליעדים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים.

כך או כך, החלטת חברות הביטוח למכור את הפוליסות מותנית בכך שהן תימכרנה רק למי שקיבל את הדרכון הירוק (לאחר שהתחסן נגד הנגיף) או אישור אחר לקבלת החיסון. באחרונה השיקה הראל אפליקציה חדשנית, שבאמצעותה יוכלו המבוטחים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ויוכלו גם לאתר רופא בחו"ל באמצעות תשלום בביט.

"עם תחילת מבצע החיסונים נגד הקורונה, הוחלט בהראל לחדש את הנפקת פוליסות הביטוח ליוצאים לארה"ב", סיפרו בהראל. "הביטוחים לארה"ב ייעשו בתנאי שהמבוטח יקבל טרם יציאתו לחו"ל חיסונים נגד מחלת הקורונה". גם כלל ביטוח ופיננסים, הודיעו כאמור על חידוש ביטוח נסיעות לחו"ל למתחסנים נגד נגיף הקורונה. הביטוח כולל כיסוי רחב לשירותי חירום רפואיים, איתור וחילוץ ושירות המעניק התחייבות להחזר כספי מיידי בלחיצת כפתור.

לדברי דיויד ארנון, משנה למנכ"ל בחברה: "שירותי הביטוח יינתנו עבור לכל המדינות, כולל יבשת אמריקה. עם התחלת החיסונים בישראל, חשוב לנו להיות הסמן הימני בענף בתחום זה, ולאפשר לציבור הנוסעים לחו"ל ליהנות מביטוח נסיעות לחו"ל לכל המדינות ובתעריף אחיד".