פנאקסיה, יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הישראלית, הודיעה היום (שלישי) על ייצוא מסחרי ראשון של מוצרי פרימיום מבוססי שמן קנאביס רפואי לגרמניה, בהתאם לתחזיות החברה מתחילת השנה. המשלוח, שיצא לנתב"ג ממפעלי החברה בלוד לאחר השלמת הבדיקות הנדרשות על ידי משרד הבריאות ורשויות המכס הישראלי, צפוי לנחות בגרמניה כבר ביום חמישי. המוצרים, שפותחו על ידי פנאקסיה ומגובים בניסויים קליניים, יימכרו תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm. 

Neuraxpharm שתשווק את המוצרים בגרמניה, צפויה להתחיל במכירות כבר בתחילת 2021. חשוב לציין כי בעוד שבישראל הרופא המטפל רושם למטופל מרשם הכולל את המינון המומלץ ואחוז החומר הפעיל הדרוש למטופל ובכך מאפשר לו לרכוש בבית המרקחת כל מוצר מתוך מגוון רחב של מוצרים המכילים את התרכובת הספציפית לבחירתו, בגרמניה המטופל מקבל מרשם עם שמו של המוצר המדויק אותו יקבל בבית המרקחת.

על כן, שיווק המוצרים בקרב הרופאים המוסמכים להנפיק למטופלים מרשמים למוצרי קנאביס רפואי לטיפול במספר רחב של מחלות שהינו תחום מומחיותה של Neuraxpharm, הינו תנאי סף להצלחה במדינה שנחשבת לשוק הקנאביס הרפואי הגדול והצומח ביותר בעולם מחוץ לארה"ב, ומונה כיום כ-120 אלף מטופלים. כמו כן, על פי הערכות מספר המטופלים בשוק הגרמני גדל בעקביות וצפוי תוך 4 שנים לגדול ל-1%-2% מהאוכלוסייה, קרי, כ- 800 אלף מטופלים.

ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ-500-400 אירו לחודש, בהשוואה להוצאה חודשית ממוצעת של כ- 800-500 שקלים למטופל בישראל. על כן, הרווחיות הגבוהה הטמונה במכירת מוצרים בשוק האירופאי מהווה בשורה משמעותית עבור החברה, שמכירותיה, בדומה לחברות הקנאביס האחרות, התבססו עד כה על השוק הישראלי בלבד.

על פי הערכות, היקף מכירות מוצרי קנאביס רפואי למטופלים בגרמניה במחצית הראשונה של 2020 הסתכם בכ-75 מיליון אירו, כשהצפי הוא שתוך שנים ספורות היקף שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה יעמוד על כמה מיליארדי אירו. הערכות אלו גורמות לכל תעשיית הקנאביס בישראל ובעולם לשאת את עיניה לגרמניה, כשוק עם פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, בעודו מתבסס כיום על ייבוא בלבד. נכון להיום, פנאקסיה הינה החברה היחידה בישראל שמחזיקה בהיתר רגולטורי לשיווק מוצרים בגרמניה, מטעם רשות בריאות גרמנית.

ד"ר דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה ישראל: "אנו חוגגים היום הצלחה שהיא תולדה של עבודה קשה ומתמשכת המבטאת את עוצמתה של פנאקסיה כחברת פארמה הן בשדה העסקי והן בשדה הרגולטורי. השוק הגרמני מהווה מנוע צמיחה משמעותי לפעילות החברה ואנו צופים שהתחלת מכירות מסחריות במדינה, יחד עם שותפתנו האסטרטגית ,Neuraxpharm תחל כבר בשבועות הקרובים".