מנכ"ל בית ההשקעות פסגות ראובן קפלן פורש מתפקידו שנה ושלושה חודשים בלבד לאחר מינויו. קפלן הודיע אתמול על כוונתו לפנות לאתגרים עסקיים חדשים, וציין כי הוא מקווה שמכירת בית ההשקעות תושלם בהקדם. מכתב ההתפטרות של קפלן הגיע על רקע מערכת היחסים הבלתי אפשרית עם זהבית כהן, בעלת השליטה הדומיננטית בפסגות באמצעות קרן אייפקס.

מדובר במנהל הבכיר החמישי המוחלף בעשור האחרון, מאז שאייפקס רכשה את השליטה בבית ההשקעות. לפני קפלן הוחלפו רונן טוב, חגי בדש וברק סורני, ועוד קודם לכן הוחלפו יושבי ראש הדירקטוריון אהוד שפירא ומיכל בויאנג'ו עבאדי, ולתפקיד היו"ר מונה ארז נחום.

עם מינויו הודיע קפלן על ארגון מחדש וביצוע תוכנית התייעלות לצמצום 15% מעובדי בית ההשקעות. במסגרת זו שונה מבנה הקבוצה וחלק מהמנהלים נאלצו לפרוש ממנה. קפלן עצמו, שניהל בעבר את עמידר והיה בכיר בקבוצת כלל ביטוח, יחפש ככל הנראה את עתידו בענף הביטוח.

זהבית כהן עושה בשנים האחרונות מאמץ בלתי פוסק למכור את בית ההשקעות או להנפיקו בבורסה, אך בגלל קשיים בהערכות שוויו המהלך לא הצליח. יש להזכיר כי בניגוד לפסגות, ההשקעה של אייפקס ברשת מקס סטוק הוכחה כמוצלחת ביותר.