ישראל תיכנס ביום ראשון בשעה 17:00 לסגר מלא שלישי למשך שבועיים לפחות, וענף שייפגע קשות  מהמהלך הוא ענף המסעדנות. לאחר היציאה מהסגרים הקודמים, המסעדות אומנם לא נפתחו לישיבה, אך הן לפחות פועלות במתכונת של טייק אווי. המסעדנים ברחבי הארץ, שמסעדותיהם סגורות כמעט כליל מתחילת המשבר, מתקשים לשרוד ומצויים בסכנת קריסה חסרת תקדים. השף יהונתן בורוביץ' ממסעדת M25 בתל אביב, שוחח עם אלון גל וליאת רון ב־103fm, ביקר את החלטת הממשלה ויצא גם נגד השליטה של חברות המשלוחים וולט ותן ביס.  

"המצב נורא ואיום", אמר השף בורוביץ', "לא רק שאני לא עושה משלוחים, אנחנו בעמותת מסעדנים חזקים ביחד התחלנו במהלך לפרום או לסדוק את הדואופול של תן ביס וולט, לעבוד רק על משלוחים זה פשוט לא רווחי לאף מסעדה לאור העמלות הגבוהות. אם באמת אין טייק אוואי, ברגע שיש סגר ולי אסור לעשות טייק אווי אבל משלוחים מותר - זה אומר, למעשה, שוולט ותן ביס שולטים בכל שוק האוכל והמסעדות".

השף התייחס גם ליוזמה של המסעדנים לפתוח חברה מתחרה לשתי החברות ששולטות בשוק. "כן אבל אני לא מדבר על זה אלא על כמה זה חסר היגיון. מהרגע שיש סגר במדינת ישראל, אם את רוצה לאכול אוכל של מסעדה, את חייבת להזמין אותה דרך חברת שליחויות. אני לא מאשים אף אחד, אני בעד שוק חופשי ותחרות, אני חושב שהוא מנוע שרק מקדם את המשק. השוק היום נשלט על ידי שתי חברות שמתנהגות באגרסיביות ובבריונות", אמר השף.

"אני מחבר לזה את הסגר השלישי שאנו מגיעים אליו עקב אוזלת היד והניהול הגרוע של ממשלת ישראל. אני חושב שכבר לא צריך להכביר במילים על העניין הזה בכלל, ואנחנו כמסעדנים, האופציה היחידה שלנו בסגר היא למכור את האוכל שלנו במשלוחים במערך שהקמנו לבד, ועלה לנו הרבה כסף. או דרך החברות האלה שגובות עמלות באחוזים מטורפים. לפני הקורונה הכל היה בסדר, גם אני עובד עם וולט. כשהשוק מצומצם לשני שחקנים, אין מקום למו"מ", תקף בורוביץ'.

"זה לא ספק שלך ששולח לך חשבונית ואתה משלם לו", הסביר השף, "הם גובים את הכסף בנקודת ההזמנה, אני מקבל את הכסף מהם, הם מחליטים כמה כסף. תפקידי לא להגיד למסעדנים מה כן או לא לעשות, אלא לדאוג שתנאי השוק יהיו כאלה שיטיבו עם המסעדנים. הגענו למצב שהרבה מאוד עסקים פשוט נסמכים באופן כמעט מלא על השירותים הללו, זה דבר שגדל לנו מתחת לאף כשלא שמנו לב ועכשיו הגיע הזמן לתת לזה מענה".