"יש בתקופה הזו קסם מסוים, כי הכל יותר מכוון ומדויק ללקוחות"

איך פתיחת נקודות איסוף ברחבי הארץ תגדיל את היקף ההזמנות מכם ועד כמה חשוב לפרגן ללקוחות ולפנק אותם. שני בעלי עסקי מזון המפעילים שירותי שליחויות, מסבירים איך מתמודדים עם המשבר ויוצאים ממנו מחוזקים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

שי בר לב: הכל יותר מדויק ומכוון ללקוחות

"את הסניף הראשון שלנו פתחנו לפני כשנתיים ברח' טשרניחובסקי בתל אביב, כשהקונספט מההתחלה היה להישאר סודיים ומחתרתיים, להתמקד במשלוחים ובטייק אוויי, כלומר באיסוף עצמי, ולעבור מקומות כל הזמן. כלומר, 'סיקרט בורגר'. מאז ההמבורגרים שלנו, שעשויים מבשר כשר, התפרסמו בכל הארץ, כי אנו מייצרים אותם בתהליך מאוד ארוך של עישון. זאת בניגוד למרבית המקומות אשר צולים את ההמבורגרים שלהם. כיום יש לנו שני סניפים, אחד ברמת החייל שפתחנו בחודש מרץ, עם תחילת המשבר, ואחד ברמת גן, שהוא גם כשר למהדרין, שאותו פתחנו לפני שלושה שבועות בלבד. עשינו זאת כי היה לנו חשוב לענות על הביקוש של כלל הלקוחות".

"יש לנו אתר עם תפריט ההמבורגרים והתוספות, כך שלכל לקוח יש אפשרות לקבל אותו מוכן קומפלט או מפורק כדי שהוא ירכיב אותו בעצמו. מאז תחילת המשבר יש אצלנו עלייה במחזור, וגם קפצנו במספר העובדים. לאורך זמן עבדנו רק עם השליחויות שלנו, אבל לפני חודשיים הכנסנו גם את וולט, כי לא עמדנו בקצב ההזמנות. למרבה הצער, ברגע שנכנסו לסגר השלישי בתחילת השבוע נאלצנו להפסיק עם שירות הטייק אוויי, כלומר האיסוף מהסניף, ונשארנו רק עם השליחויות".

סלע אבישי טראסט איט
סלע אבישי טראסט איט | צילום: ללא

סלע אבישי: משלוחים לנקודות איסוף ברחבי הארץ

"אחרי שירות של עשר שנים בסיירת מטכ"ל ועוד שלוש שנים כיועץ אסטרטגי, פתחתי עם שותפי אורי וייס, עם תחילת משבר הקורונה, את החברה שלנו שמשווקת מאפים טריים ללא גלוטן. אני צליאקי וידעתי שיש ביקוש למאכלים כאלה בקרב צליאקים כמוני וגם אצל אנשים עם רגישויות שלא יכולים או רוצים לאכול גלוטן. פתחנו מחסן קטן בתל אביב, ואנו משווקים את המוצרים של שלוש מאפיות בוטיק מעולות שעובדות אתנו – גלוטריה, לחם פומרנץ ודולסה. אנו משווקים סוגים שונים של לחמים, בגטים, לחמניות, פיתות, דנישים, טארטים ועוד – הכל איכותי והכל ללא גלוטן."

"דבר ראשון הקמנו אתר אינטרנט עם תצוגה של המאפים שאנו משווקים, והלקוחות מבצעים דרכו את ההזמנות. פעמיים בשבוע, בימים שלישי וחמישי, אנו מריצים בעזרת שליחים את המאפים לנקודות איסוף ברחבי הארץ. למשל, משפחות עם ילדים או הורים צליאקיים שאפשר להגיע אליהן לאסוף את השקיות, או מחנויות שראו שיש ביקוש למוצרים האלה, כמו שיש לנו בפרדס חנה. בהתחלה לא ידענו אם זה יעבוד, אבל מהר מאוד הבנו שאנשים רוצים לקנות מאפים טריים שמגיעים להם עד הבית, משהו שהם יכולים לגעת בו ולהריח אותו. עבור רובם, האפשרות עד עכשיו הייתה לרכוש בסופרים מאפים ללא גלוטן קפואים, בדרך כלל תעשייתיים, וכעת זו מבחינתם חוויה אחרת לגמרי. .

"מטבע הדברים, יש קשיים שונים לעסק שהוקם באמצע משבר הקורונה, ואנו לומדים תוך כדי תנועה. למשל, שיש חוסר יציבות בהזמנות. למשל, שבתקופה הזו הפרסום מפה לאוזן עובד פחות טוב, כי האנשים פחות יוצאים ופחות נפגשים ומתקשרים זה עם זה. אז אנו מתמקדים בהתרחבות למעגלים חדשים ועובדים הרבה עם פייסבוק ועם קבוצות בוואטסאפ. אנו מאמינים במוצרים של המאפיות שאנו עובדים איתן ומאמינים שברגע שהמשבר יסתיים העסק שלנו יתייצב ויתרחב באופן משמעותי".

ניר שפיר: דאגו לחוות דעת חיוביות ברשת

יפעת דיניסמן: לעבוד עם תזרים מסודר קדימה

תגיות:
בנק הפועלים
/
הכלכלה בישראל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף