פורום ראשי המסחר בישראל קיימו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים, במהלכה הציבו אולטימטום של 24 שעות לממשלת ישראל, לפיו במידה ולא ייכנס לתוקפו סגר הרמטי מלא מלא של המדינה, כלל העסקים בסקטור המסחר בישראל יפתחו את שעריהם מחדש ב-10 בינואר ולא יום אחד אחרי. במסגרת הסגר ההרמטי, יפעלו אך ורק חנויות מזון ופארק עד השעה שבע בערב, וכלל מקומות העבודה ומערכת החינוך יושבתו לחלוטין.

כאמור, החל מאתמול, לראשונה מאז פרוץ המשבר הכלכלי, חברו יחד מספר ארגונים - התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, פורום הקניונים, ארגון מסעדנים חזקים ביחד, איגודי השווקים, חנויות קטנות, רשתות קטנות, בינוניות וגדולות.

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, הגיב להתאחדות הארגונים, ולהפגנת בעלי חנויות הרחוב המתוכננת ביום שלישי הקרוב: "צריך לומר בקול ברור וחד - ממשלת ישראל נכשלה במאבק בתחלואה, ולוקחת 56 אלף חנויות רחוב של אופנה, הנעלה, צעצועים, כלי כתיבה, מוצרי תינוקות וציוד משרדי בשבי".

הוא הדגיש כי "ראש הממשלה צריך להבין שלצד מבצע החיסונים של האזרחים צריך מבצע חיסון לעסקים שקורסים לנגד עינינו". לדבריו, ההודעה על סגר כללי היא הודעה של כישלון מוחלט וכאוס בקבלת החלטות שהן פוליטיות והופכות את בעלי העסקים לשפני הניסיונות של הממשלה.

"המציאות העגומה שבה משאירים את בעלי חנויות הרחוב להתמודד לבד עם המלאים שלהם ועם תשלום השכירות החודשית, ההלוואות מהבנקים, זו פשוט שערורייה. אין שום הפקת לקחים מסגר לסגר וזה מביא אותם לקצה גבול היכולת ביום שלישי זו תהיה הפגנת זעם של אנשים שנלחמים על הפרנסה ועל מפעלי החיים שלהם", הוסיף כהן, "אין שום אמון בממשלה, אמרו סגר של שבועיים ועכשיו מסתמן שהסגר יהיה למעלה מחודש".

כהן סיכם: "אנו במגזר העסקי לא מאמינים לאף מילה והתחייבויות של ראש הממשלה , מדובר בהבטחות על הקרח ולא נשתוק עוד.
בעלי חנויות הרחוב רואים לנגד עיניהם שכל המדינה פתוחה ורק הם סגורים. הם הפכו בעל כורחם להיות החזית במלחמה המדומה כנגד התחלואה ומשלמים בעתיד העסק שלהם והמשפחה שלהם על אוזלת ידה של הממשלה במאבק בנגיף הקורונה".