איש העסקים הירושלמי רמי לוי, שמחזיק ברשת מרכולים ארצית, בחברת תקשורת, ברשת בתי הקפה "קופיקס" ובנכסי נדל"ן שונים, זכה היום (ראשון) במכרז לרכישת חברת התעופה ישראייר. לוי, יחד עם חברת בי.ג'י.איי ושלום חיים, ירכוש את ישראייר תמורת 162 מיליון שקלים.

סניף "רמי לוי" שהוצף באשדוד. צילום: אנשי הדממה בפייסבוק

ההצעה של לוי זכתה במכרז על רכישת חברת התעופה מידי הנאמן על אגרות החוב מסדרה ט' של איי.די.בי. בעלי אגרות החוב הצביעו ברוב של 70 אחוזים בעד ההצעה של לוי, שגברה על הצעות אחרות, ביניהן של חברת דור אלון שבשליטת מוטי בן משה וחברה פרטית בבעלות יגאל דמרי.

עוד נודע כי חברת רמי לוי עשויה לחתום על עסקה עם חברת ישראייר, לשיתוף פעולה במסגרת מועדון הלקוחות של חברת הקמעונות. התוצאה תהיה שיתוף פעולה שייתן יתרון לחברי מועדון הלקוחות של רשת המרכולים גם בענייני תעופה. הבחירה בלוי וקבוצתו התאפשרה לאחר שגם נאמן אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור עדיף זו על שתי הצעות מתחרות שהגיעו לשלב הגמר. 

בסיכומה של העסקה : 51% ממניות החברה נרכשו על ידי BGI החברה המציעה לה שותף לוי, תמורת 82.6 מיליון שקל ו-24% נוספים נרכשו על ידי רמי לוי תמורת 39 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח של איי.די.בי יהיו זכאים לקבל כ-25% ממניות ישראייר, ויתאפשר להם למכור את המניות שברשותם לרמי לוי וחיים שלום תמורת סכום של כ-40 מיליון שקל. הערעור אותו הגיש בן משה נדחה ועסקת המכירה יוצאת לדרך.