שבעה בתי חולים ציבוריים וביניהם "הדסה", "שערי צדק" ו"לניאדו" חוששים מפני קריסה כלכלית בעקבות אפליה תקציבית לעומת בתי החולים הממשלתיים. נדב חן, מנכ"ל בית החולים "לניאדו" בנתניה, סיפר הערב (שני) על הקושי הכלכלי בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ב-103FM והבהיר: "מגיעים לנו כמיליארד שקלים - רק כדי לסגור את הפערים שלנו". חן גם התייחס למצבם של חולי הקורונה שמאושפזים בימים אלה בבית החולים: "בגל הזה אנחנו חווים חולים הרבה יותר קשים מבגל הראשון".

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

"אנו מוכנים לקלוט כ-200 חולי קורונה", אמר חן בפתח דבריו והוסיף: "יש לנו תשעה מונשמים ועשרה חולים קשים, בגל הזה אנחנו חווים חולים הרבה יותר קשים מבגל הראשון. מדובר ביותר צעירים, אך בגל הראשון כל חולי הקורונה הגיעו לבתי החולים, גם הקלים. היום הם בבית ואנו מקבלים חולים יותר קשים. אנו לא יודעים לזהות אם זו מוטציה או לא אלא אם כן עושים בדיקה גנטית. לקורונה אין תרופה, אנו עושים את כל הטיפולים מסביב, החיסון יפתור את הבעיה בהמשך".

איפה אתם לעומת בתי החולים האחרים, אתם באותה צרה צרורה כמו כולם?
"בסוף השנה כשכל בתי החולים בארץ מסיימים בגירעון, כל בתי החולים של הממשלה מקבלים סיוע ממשלתי ותקציבי איזון ואנחנו לא, כי אנחנו לא שייכים למדינה ולא לכללית. זה קרה עוד קודם, לפני כמה שנים. אם בשנים עברו נתנו לבתי החולים של המדינה באזור השלושה מיליארד שקלים, הציבוריים קיבלו 250 מיליון ואנחנו 20% מהאשפוז בישראל. מגיעים לנו כמיליארד שקלים - רק כדי לסגור את הפערים שלנו. זו דרישה שנראית לנו הזויה, לדרוש מבית חולים לגייס תרומות כדי לטפל בחולים. בתקופת הקורונה, גם התורמים נפגעו כלכלית, חלו והרבה מאוד מהם עוזרים לקהילות הפנימיות שלהם. אנחנו מאוד נפגעים מזה, ולכן דורשים שוויון בתמיכה, מה שנותנים לבית חולים ציבורי ייתנו לנו".

כמה אתם קרובים לקריסה?
"לא קורסים, יש לנו פחות כוח אדם ופחות תרופות, הטיפול יהיה פחות מיטבי אבל זו לא קריסה. חלק מהספקים שאנו עובדים איתם קורסים  בגלל מצבנו הכלכלי. יש לי בעיה עם כפפות ומסכות, יש לי חודש של מלאי כי הספקים לא מספקים או מספקים בחוסר. אין מחסור בתרופות, אך ירדנו מתחת למלאי החירום שלנו. אם לא נקבל את הסיוע בעוד חודש, ניכנס למצב מאוד לא טוב. בשבוע הבא או עוד שבועיים נתחיל לסגור יותר פעילות אלקטיבית. משכורות נשלם, אך לא נוכל לשלם לספקים, הספקים שלי לא יקבלו כסף. נפגשנו עם שר האוצר פעמיים בנובמבר והוא אמר שהבעיה תיפתר, צריך לעבור מדיבורים למעשים".