איש העסקים מוטי בן משה רוכש באמצעות חברת דור אלון 50% מרשת המסעדות BBB ב־75 מיליון שקל. שווי הרשת, הנשלטת על ידי קבוצת בעלי מניות פרטיים, הוערך ב־150 מיליון שקל. עסקת הרכישה מהווה פיצוי מסוים עבור בן משה, שנכשל לאחרונה בניסיון לרכוש את השליטה בחברת ישראייר.

העסקה כוללת מנגנון התאמה של המחיר, שייכנס לפועל בעוד שלוש שנים ויכלול הפחתה של עד 66% מהתמורה במקרה שהחברה לא תעמוד ביעדיה, או תוספת של 5% לעסקה אם תעמוד ביעדי הרווחיות. על פי ההערכות, השלב הבא לאחר רכישת הרשת צפוי להיות הנפקת הקבוצה בבורסה.

מוטי בן משה  (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
מוטי בן משה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)


BBB מנוהלת ונשלטת על ידי אהובה תורג'מן, רון שולמן, ירון ישראל, טל יתום ושגיב אברמסון. בעקבות העסקה, ידוללו אחזקותיהם. מנגד, התמורה בגין העסקה תגיע ישירות לכיסם. BBB היא אחת מקבוצות הניהול הגדולות של מסעדות, והיא כוללת את מותגי ההמבורגרים המובילים BBB ,MOSES ,MEAT DELI ובורגרים. הרשת תמשיך את האסטרטגיה לרכישת מותגי מזון מובילים, כפי שכבר עשתה בעבר עם רכישת רשת בורגרים ומוזס.

אהובה תורג'מן (צילום: רמי זרינגר)
אהובה תורג'מן (צילום: רמי זרינגר)


כבר כעת מנהלת הרשת מו"מ להכנסת רשתות מזון נוספות והקמה של פורמטים חדשים כולל מטבח אסייתי, איטלקי, סושי, בתי קפה וקינוחים.
הקבוצה מפעילה כיום בזכיינות 100 מסעדות בפריסה ארצית והיא בעלת מועדון הלקוחות הדיגיטלי הגדול ביותר בתעשיית המסעדנות הישראלית. יש לה כ־750 אלף לקוחות והיא מנהלת פעילות משלוחים ענפה באמצעות מוקד משלוחים קבוצתי, אתרי ONLINE ואפליקציות מתקדמות. מחזור המכירות של הרשת נאמד בחצי מיליארד שקל ומדובר ברשת רווחית.

עמית זאב, מנכ"ל דור אלון, אמר כי העסקה היא חלק מאסטרטגיה של הרחבת תחומי פעילות וגיוון מקורות ההכנסה והרווח, "נוסף להמשך פיתוח עסקי האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן". עוד הוסיף כי "מעבר לגיוון מקורות ההכנסה והרווח, רואה דור אלון בשותפות עם BBB פוטנציאל להגדלת הערך וחיזוק חוויית הלקוח במתחמי התדלוק והמסחר ובאתרי הנדל"ן של הקבוצה. אנו בוחנים הרחבה משמעותית של תחום ההסעדה תחת השותפות החדשה".

מנכ"לית הרשת תורג'מן הוסיפה כי "שווי העסקה הוא אות ההערכה לזכייני הקבוצה ועובדיה. מדובר בתוספת לתמהיל העסקים עם הפעילות הקמעונאית הצומחת של דור אלון. כבר בקרוב ניישם מודלים חדשים בתחום ההסעדה בישראל ובחו"ל".