חברת החשמל תחסוך סכום הנאמד ב־100 מיליון שקל בשנה, וזאת בזכות תיקון הסכם רכש הגז עם שותפות תמר ושותפות לווייתן. בעקבות התערבות רשות התחרות, סוכם כי חברת החשמל תוכל לנהל משא ומתן מול כל אחת מהשותפות במאגר תמר - ובכך למקסם את התחרות.

התיקונים נחתמו עם כל השותפות במאגרי הגז תמר ולווייתן, והם מסדירים, בין היתר, את מחירי רכישות הגז מאוקטובר 2020 ועד סוף יוני 2021. במסגרת ההבנות, הוזל מחיר הגז שקונה החברה מהשותפויות.

כמו כן, הוצהר על ידי השותפות במאגר תמר כי הגיעו להסכמות המאפשרות להן לשווק ולמכור גז מהמאגר כל אחת בנפרד. זה יאפשר לחברת החשמל לנהל משא ומתן נפרד כדי להוריד את המחיר. הפחתת מחיר הגז תאפשר לחברת החשמל להפחית את העלות לצרכן, כפי שהיה בתחילת 2021.

את המשא ומתן ניהלה ההנהלה הבכירה של החברה בראשות המנכ"ל עופר בלוך סמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן, היועצת המשפטית עו"ד יעל נבו וסמנכ"ל ייצור ואנרגיה רם ארליכמן. הליווי המשפטי החיצוני נעשה במשרד עורכי הדין ש. הורוביץ ושות׳.

לדברי יפתח רון־טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: ״חברת החשמל ממשיכה במסע הנחוש להורדת מחירי הגז והפחתת עלויות הייצור. פתיחת ההסכמים עם חברות הגז היא הישג יוצא דופן במסגרת המאבק להורדת יוקר המחיה. חברת החשמל ממשיכה להוביל את פתיחת משק הגז לתחרות, והיא כבר עכשיו תתחיל במשא ומתן נפרד בין הבעלים של המאגר ותשיג ירידה נוספת של עשרות אחוזים במחיר".