שר האוצר ישראל כ"ץ החליט לבטל את מענק הקורונה המיוחד בסך 500 שקל למשפחות עם ילדים ללא הבחנה ברמת ההכנסה, ולהגבילו למשפחות עד העשירון השביעי. כך נודע ל"מעריב".

כ"ץ מעוניין להשוות את תנאי המענק לילדים לאותו מענק בסך 750 שקל המוגבל לאזרחים שנמנים עד העשירון השביעי ברמת ההכנסה. האוצר מנהל בעניין זה מגעים עם מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר, במטרה למצוא את הדרך להגיע דרך מאגר הנתונים למשפחות עד עשירון זה.

בנימין נתניהו מודיע על התוכנית הכלכלית החדשה לסיוע במשבר הקורונה

תשלום המענק הדיפרנציאלי יחסוך כ־2 מיליארד שקלים וימתן את הביקורת הציבורית על צעד זה. שר האוצר עושה את כל המאמצים לקדם מהר ככל שניתן את תוכנית הסיוע הכלכלית שהוצגה בתחילת השבוע שעבר, ללא צורך באישור הממשלה והכנסת. לצורך כך, חלקים בתוכנית זו יאושרו בתקנות.

במקביל, כ"ץ מקדם בשיתוף עם ח"כ חיים כץ (הליכוד) תשלום דמי אבטלה לעצמאים, כאשר על פי התוכנית יקוצרו תקנות רישוי עסקים והרשויות יסתפקו בחתימה על תצהיר של בעל העסק, שעמד בכללים. כך יימנע הצורך ברגולציה מיותרת.

בתוך כך, בימים אלה מתנהלים מגעים עם הביטוח הלאומי גם בסוגיית התשלום למובטלים ותיקים שחוזרים למעגל העבודה, ומתן מענק חד־פעמי למעסיקים במטרה להמריץ אותם לחזור לעבודה. באופן זה ייחסך הצורך להעניק תשלומי חל"ת. צעדים אלו מצריכים את עמדתו של היועץ המשפטי של האוצר. כך או כך, נושאים כמו תוכנית מחודשת למתן מענקים לעצמאים מחייבת חקיקה ראשית ובכוונתו של שר האוצר להביא בהקדם הצעת מחליטים לאישור הממשלה.

האתגר האמיתי העומד בפתחו של השר כ"ץ יהיה לשכנע היום את חבריו בישיבת הממשלה כי ישנו צורך דחוף בפתיחת המגזר העסקי ובאישור קופסת קורונה נוספת לעסקים. הכלכלנית הראשית באוצר תציג בישיבה את עלות הסגר הנוסף אם יוחלט שלא לפתוח את העסקים.

בשיחה עם "מעריב", אמר שר האוצר כי "אחרי 3 מיליון מחוסנים, מתוכם 2 מיליון מחוסנים בחיסון השני, אין מניעה לפתוח את כל העסקים. אין מצב שהקניונים - שהיו סגורים כבר חודש - לא ייפתחו בעוד שחנויות הרחוב כן". עוד הוסיף כ"ץ כי "עבר חודש מאז תחילת הסגר. המדינה אינה סטרילית והפתיחה בסופ"ש הנוכחי אינה השבת השחורה. לשר הבריאות לא אכפת שהסגר יימשך עוד שנתיים ורק שהתחלואה תרד. הוא מדבר רק על המוטציה בעוד שהעסקים קורסים. אם יוחלט על דחייה בפתיחת העסקים, בכוונתי לבקש מהממשלה לאשר היום קופסת קורונה לסיוע למגזר העסקי".