מגיפת הקורונה והשימוש המוגבר באינטרנט וברשתות החברתיות עשו טוב לחברת הסייבר צ'ק פוינט. החברה סיימה את הרבעון האחרון של 2020 בירידה של 0.6% ברווח, ל־271 מיליון דולר (על בסיס כלל החשבונאות גאפ, המתעלם מאירועים חד־פעמיים).

עם זאת, את 2020 כולה סיימה ברווח של 847 מיליון דולר, גידול של 2.5% לעומת 2019. החברה ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים, כשלראשונה חצתה את רף 2 מיליארד הדולר ל־2.06 מיליארד דולר (גידול של 3.5%). ההכנסות ברבעון האחרון של 2020 גדלו ב־3.7% בהשוואה לרבעון המקביל, והגיעו ל־564 מיליון דולר.

צ'ק פוינט נשלטת ומנוהלת על ידי גיל שויד, המחזיק ב־20% ממניותיה. במהלך 2020 הוא מכר נתח מהחזקותיו בשווי העולה על 50 מיליון דולר.

מניותיה של החברה רשומות למסחר בנאסד"ק והן נסחרות לפי שווי של 19 מיליארד דולר. נכון להיום מדובר בחברה הישראלית המצליחה ביותר בחו"ל. הגידול בהיקף הפעילות התבטא במיוחד בתחום החדש יחסית של מכירת מינוי אבטחה, שבו החלה החברה להתמקד בשלוש השנים האחרונות. היא מסיימת את השנה בקופת מזומנים של 4 מיליארד דולר.

הנהלת החברה מתלבטת תמיד בין חלוקת דיווידנד במזומן או רכישה עצמית של מניות. ב־2020 רכשה צ'ק פוינט מניות של עצמה בשווי של 1.3 מיליארד דולר. הרכישה העצמית של המניות מגדילה את חלקם היחסי של בעלי המניות הקיימים.

שויד הביע את שביעות רצונו מהתוצאות. לדבריו, "העסקים ברבעון הרביעי צמחו בכל תחומי הפעילות שלנו, כולל שירותי אבטחת ענן, נטוורק וגישה מרחוק. נתונים אלה משקפים את המשך הביצועים בהתאם לאסטרטגיה שגיבשנו בתחילת השנה ואת חשיבות אבטחת הסייבר בימים חסרי תקדים אלה".

הוא הוסיף: "הקורונה הובילה לסביבת עבודה היברידית, שמאיצה את השימוש הדיגיטלי ומייצרת אתגרי אבטחה בכל סוגי הארגונים המשתמשים ברשת". לדבריו, פלטפורמת אינפיניטי של צ'ק פוינט מצמצמת התקפות סייבר בימים שבהם חשיבות אבטחת סייבר היא קריטית מתמיד.