סמנכ''ל מכירות ברשת מגנוליה אסף גמליאל, ורמי בזה, יו''ר פורום העצמאים בהסתדרות, שוחחו היום (חמישי) עם ליאת רון בתוכניתה ב-103FM. השניים הביעו תרעומת על כך שהמסחר ממשיך להישאר סגור וציינו כי הם מתכוננים לפתיחה המחודשת, שתהיה כבר ביום ראשון הקרוב.

גמליאל: "אני מסתכל על הכבישים ואני פשוט המום מהפייק סגר בחוץ, רק המסחר סגור. במהלך השנה האחרונה 180 ימים סגורים, והנזקים עצומים, אנו אומרים די למצב הזה, ונערכים ביום ראשון לפתיחה".

הפגנת העצמאים בדרך יפו (צילום: התנועה לעידוד האופנה בישראל)

אתה יודע שאתה מפר הנחיות וצפוי לחטוף קנס.
"אנחנו נערכים לפתיחה כי המצב הזה לא יכול להימשך, הקניונים הם מקום בטוח, אנו עובדים לפי ההנחיות, היה פיילוט שהצליח ולא ברור לנו למה אנו בתוך הסיפור הזה צריכים להמשיך להיות סגורים. כל עם ישראל בחוץ, הכבישים עמוסים גם ביום כזה גשום, אנו ילדים טובים וממושמעים. אני חושב שגם עסקים פתוחים, גם אנשים לא מקפידים על ההנחיות, וכל הניהול סביב משבר הקורונה, אנשים אומרים שאין ניהול ואני אומר יותר גרוע - שהניהול פשוט כושל. אין עתיד, לא ברור מה הולך לקרות, והחלטנו שאנו פותחים בראשון ויהי מה, בכל מקום שאנו יכולים לפתוח בו, אנו נפתח". 

לקריאתו הצטרף גם רמי בז'ה, יו''ר פורום העצמאים בהסתדרות:
"אני מצטרף לקריאה של כולם, אנו קוראים ואומרים לממשלה, תקופת ההמתנה הסתיימה, אנו חוזרים להתקפה כי לא נותרה לנו ברירה, אנו לא לוקחים את הכוח לידיים אלא את האחריות, הם איבדו אותנו מזמן ויש גבול לזלזול שלהם. גל הצונאמי עוד לא הכה בחוף, הקטסטרופה תלך לפתחו של רה"מ הבא שירכיב ממשלה מאוד מסובכת. גם כשהיינו מעטים מול רבים, כשהיינו יחד הצלחנו לנצח. כל עוד יש משבר אמון שכזה בין הציבור לבין ההנהגה שלו, לא יצמח דשא בשום מקום. אנו מתכוונים לקרוא לצאת החוצה ולפתוח את העסקים ביום ראשון. נגרום לאקלים הפוליטי לדבר אך ורק כלכלה".