ענת ורטמן: אפליקציה לשיעורי חינוך גופני מרחוק

"בהכשרתי אני מורה ומדריכה להתעמלות, עם תואר שני בחינוך. בשנת 2002 הקמתי בית ספר לחינוך גופני לגני ילדים ולבתי ספר, ובשנת 2006 פתחתי חדר כושר מאוד מושקע בקאנטרי ספורט פלוס בראשון לציון עם ציוד ייעודי שהבאנו מאיטליה. חדר הכושר מיועד לגילאי 6־14, ויש בו מכשירי כוח ואירובי וגם מסלול נינג'ה מיוחד לילדים. עם זאת, עיקר הפעילות שלנו הוא בחוגים ושיעורים לחינוך גופני לילדים בערים שונות כחלק מתוכנית התל"ן של משרד החינוך, כשכל המורים שלנו הם בעלי התמחות בעבודה עם ילדים.

"ערב הגעת הקורונה העסקנו 30־40 מורים, חלקם שכירים, ועם הסגר הראשון הוצאנו אותם לחל"ת. הסגר נפל על אמצע שנת הלימודים, אבל לא ויתרנו. צילמנו את המורים שלנו מעבירים שיעורים בפארק העירוני ושלחנו את הסרטונים לגננות שעובדות איתנו וגם לבתים של הילדים. ההורים מאוד התלהבו מזה, ורבים מהם סיפרו שהם התאמנו יחד עם הילדים. במקביל, אנו מפעילים שיעורי כושר באמצעות הזום לכיתות ה'־ו' ברחבי הארץ דרך פרויקט 'זוזו' של התאגדות הספורט בישראל.

"לאחרונה התחברתי לחברת הסטארט־אפ הישראלית 'מאנדיי', שהבת שלי עובדת בה, שהחבר'ה המדהימים שלה באו לקראתנו ועזרו לנו להקים תוכנית דיגיטלית ללמידה מרחוק, אשר מבוססת על מערכת הפעלה לעבודה. זאת יוזמה מוצלחת שבעיריית נס ציונה, לדוגמה, אימצו אותה ואף רכשו מכשירי טלוויזיה לגני הילדים שלהם. מדובר באפליקציה שמתחברים אליה עם לינק, כשהגננות מקבלות את החומר עם סרטון השיעור לפי תוכנית הלימודים. כשמערכת החינוך הייתה פתוחה, הפעילות הייתה פרונטלית בתוך הגנים, וכעת כשכולם בסגר – העבודה של הגננות עם הילדים והוריהם היא מרחוק. כי כמו שאמרתי, אני לא מוותרת ולא מרימה ידיים. אני מרגישה שאני הקול של הילדים שרוצים לעשות פעילות גופנית, אבל לא יכולים ללכת להפגין עבור זה".

הכותבת היא הבעלים של "ענת ורטמן ילדים בתנועה". רח' ניר דוד 37, ראשון לציון טל': 050-5260950

רחלי ברק והגר צוק פילאטיס (צילום: פרטי)
רחלי ברק והגר צוק פילאטיס (צילום: פרטי)

רחלי ברק: הסטודיו החדש מחכה לסוף הסגר

"שותפתי הגר צוק ואני מלמדות פילאטיס 17 שנה, ולפני 11 שנה פתחנו את הסטודיו שלנו בתל אביב. אנו מתמחות בפילאטיס מכשירים ומזרן, ומעבירות קורסים למורים בתחום. בפילאטיס, גם כשהשיעור קבוצתי, העבודה מול כל מתאמן היא נקודתית – לאחד יש פריצת דיסק, לשני בעיות עם המיניסקוס, והשלישי צריך תרגול וחיזוק של שורש כף היד. בתחילת השנה שעברה, בעקבות פניות רבות אלינו, פתחנו סניף שני במושב חרוצים באזור השרון, אבל לא הספקנו להפעיל אותו בגלל שאז הגיעה הקורונה ועצרה הכל.

"עם תחילת הסגר הוצאנו את המדריכות והעובדות השכירות שלנו לחל"ת, אבל לאורך התקופה שמרנו על קשר איתן ועם הלקוחות, שחלק מהן מתאמנות אצלנו כבר 17 שנה. באותה תקופה יזמנו ויצרנו מערך של שיעורים בזום ללקוחות בבתים. זה לא היה משהו שאפשר לחיות ממנו, אבל ראינו בו צעד חשוב בקשר עם הלקוחות. זה היה מצב מורכב, כי אני גם ילדתי באותה תקופה. כרגע שני המכונים שלנו עדיין סגורים, אולם אנו ממשיכות לשלם את ההוצאות עליהם, כולל על השיפוץ שעשינו ועל הציוד החדש שרכשנו.

"אנחנו עובדות הרבה שנים עם תוכנית עסקית ברורה, עם תוכנה לניהול לקוחות ועם מנהלה מסודרת, אולם המצב לא פשוט. אנו מאוד מאוכזבות מכך שמשרד הבריאות מתייחס לפילאטיס כמשהו מתחום ההתעמלות ולא כענף חיוני בתחום הבריאות. זאת למרות שאנו עוסקות בטיפול ושיקום של פצועים ונכים. אז כרגע אנחנו מחכות לסוף הסגר הנוכחי, וכבר מוכנות עם כל תקנות התו הסגול כמו חיטוי, ריחוק ועבודה בקפסולות. אנחנו פשוט רוצות לחזור לעשות את מה שאנו יודעות הכי טוב – לעזור לאנשים לחזק את הגוף שלהם ולהיות בריאים יותר".

הכותבת היא בעלים משותף של "הגר ורחלי סטודיו לפילאטיס". רח' בן סרוק 10, תל אביב. מושב חרוצים. טל': 03-6092262

דן קריסטל יועץ עסקי  (צילום: פרטי)
דן קריסטל יועץ עסקי (צילום: פרטי)

דן קריסטל: להרחיב את מנעד השירותים

שני הסיפורים, של רחלי ושל ענת, מוכיחים את חשיבותו של תחום הכושר והספורט בשמירה על אורח חיים בריא, מניעת תחלואה, שמירה על בריאות הגוף והנפש במציאות של אי־ודאות, כמו גם את הצורך לבצע שינויים תוך כדי תנועה בהתנהלות העסקית. כמו בתחום האומנות, גם כאן – הרחבת הפעילות לשירותים מקוונים היא כורח המציאות.

אז מה ניתן וצריך לעשות כדי לא רק לצלוח התקופה אלא אף לצאת ממנה מחוזקים? קודם כל לשמור על קשר עם לקוחות עבר, כפי שאכן עשו ועושות רחלי וענת; לפתח שיעורים בזום ולפתוח ערוצי אינסטגרם/טיק־טוק/יו־טיוב ולהעלות בהם סרטוני התעמלות. ניתן בהחלט לבנות ערוץ בתשלום ולהציע חלק מהתכנים באופן חופשי. בסופו של דבר, הרחבת מנעד השירותים הללו תגוון את מנעד הלקוחות ותאפשר את הפעלת הסטודיו ביום שאחרי.

הכותב הוא יועץ עסקי וניהולי ומומחה בפיתוח ההון האנושי

שלמה סקג'ו מנהל סניף נוה ים (צילום: פרטי)
שלמה סקג'ו מנהל סניף נוה ים (צילום: פרטי)

שלמה סקג'ו: ליצור ולהעניק שירותים משולבים

משבר הקורונה הפתיע את כולם, כולל את העסקים הקטנים, ויצר מציאות חדשה אשר טומנת בחובה אתגרים רבים. ניתן לראות שבעלי עסקים אשר הראו גמישות מחשבתית, יצירתיות והיו קשובים לצורכי לקוחותיהם, מצאו פתרונות יצירתיים המתאימים לרוח התקופה.

אנו רואים שגם בתחומים שבהם השירותים שניתנו עד היום היו פרונטליים וחייבו מגע אישי, כמו מכוני כושר, שירותי ייעוץ שונים, עסקים שונים הקשורים בהדרכה ועוד - הצליחו ליצור חלופות דיגיטליות ואחרות ובכך לשמור על רמת ההכנסות ובמקרים אחרים אף להגדיל אותם. אני מאמין שגם כשנגיע ל"יום שאחרי", אותן חלופות יישארו, והעסקים ילמדו לתת שירותים משולבים.

לצד מהלכים אלו המשפיעים על צד ההכנסות, נכון לבצע מהלכים משלימים בצד ההתייעלות וחיסכון בהוצאות. מהצד שלי כבנקאי וכמי שמלווה את הלקוחות, אני ממליץ לבעלי העסקים לעדכן אותנו במהלכים השונים, על מנת שנוכל לבחון ביחד אם דרוש גם מענה בנקאי להשלמת המהלכים העסקיים.

הכותב הוא מנהל סניף נווה ים בבנק הפועלים

על רקע ההתמודדות המתמשכת במשק עם משבר הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית בתקופת משבר וחוסר ודאות. מדי שבוע נציג בפניכם סיפורי עסקים מתחומים ואזורים שונים, לצד כלים וטיפים מקצועיים כיצד לצלוח עסקית ופיננסית תקופה מאתגרת זו. המידע נכון למועד פרסומו, והוא אינו מהווה ייעוץ או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו של כל אדם ומותאם לו באופן אישי.
אין האמור לעיל מהווה הצעת אשראי, מתן הלוואה ו/או דחיית תשלומים בכפוף לאישור הבנק ותנאיו. אי־עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.