בשורה למשק הישראלי: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ונציגי הוועדים בנמל אשדוד הגיעו הלילה (שני) להבנות מול נציגו של הממונה על השכר אפי מלכין, נציגי משרד התחבורה והנהלת הנמל. ההבנות שסוכמו יאפשרו לחתום את הסכם הרפורמה בנמל אשדוד ובכך להשלים את המהלך ההיסטורי לשינוי מבני כולל בנמלי הים של ישראל. 

יצוין כי פריצת הדרך המשמעותית שהושגה היום במו"מ בהובלת יו"ר ההסתדרות, מהווה אבן דרך באחת הרפורמות הגדולות במשק. הצדדים ישובו וייפגשו במהלך השבוע, בליווי הצוותים המשפטיים והמקצועיים, על מנת לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם קיבוצי. הפרטים לגבי תוכן ההבנות וההסכם המתגבש יפורסמו בימים הקרובים.
 
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההבנות וציין: "בהידברות, בשיח מכבד וללא שביתה, הצלחנו להביא לקו הגמר רפורמה חשובה, מורכבת ומשמעותית ביותר למשק. זהו רגע היסטורי ואני רוצה להודות לכל השותפות והשותפים להבנות, ובראשם לשרת התחבורה מירי רגב שנרתמה כדי לקדם את הנושא. תודה מיוחדת ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ולכל ראשי וחברי הוועדים בנמל אשדוד, שעשו הכול, ואף מעבר לכך, על מנת שנוכל להביא בשורה אמיתית לעובדים, לענף הנמלים וכל הכלכלה הישראלית".
 
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ומסר: "שבע שנים וחצי של משא ומתן סוער ואינטנסיבי, הבשילו הלילה להישג ענק שכל הציבור הישראלי ירוויח ממנו. אני גאה בעובדים של נמל אשדוד שלמרות כל האתגרים, הצליחו לשמור על נחישות אמיתית ולהפגין אחריות יוצאת דופן. תודה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על כך שהוביל את המו"מ ועזר להביא את כל הצדדים לרגע ההיסטורי הזה".